• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sälja huset, hur gick det sen?

L

linde

Guest
Vi har bestämt att sälja huset och bo i husbilen. Mycket har vi sålt och slängt men en del återstår. En fråga är var man skall skriva sig. Postbox går inte enl posten. Hur har ni som flyttat ut gjort? Vi tänker inte flytta in på någon camping men jag antar att man hittar favoritställen att stå på. Eftersom vi behöver få in pengar så får man väl parkera i närheten av jobb. Sedan finns en oro för om man fixar att bo i hb på lång sikt. Finns det någon som bott i 5 år? 10 år? Kort sagt vilka problem har ni haft och hur går det nu?:confused:

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Sälja huset, hur gick det sen?

Hej
Sök på inlägg från KEJO efter vad jag mins skrev han mycket om vedermödorna med folkbokföringsadress för några år sedan.
Det finns ett antal som bor i husbilen idag men hur långe de bott där vet jag inte. Det finns också ett antal som hoppat in i stugan efter något eller några år.
Man måste nog vara rätt tålig om man skall klara det permanent.:)
Det finns ett engeskt forum Motorhome help and advice from the best motorhome forum on the web där du kan söka på
fulltiming och läsa en del historier. Man har samma problem med var man skriver sig där också:)

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

Hej vi har bott i husbil i 5 år vid midsommar och känner att det är det bästa vi gjort. Några problem kan vi inte se, bara möjligheter. Vi arbetar fortfarande och bor därför på camping i Bromma, Stockholm. Vår tanke med mantalsskrivningsort när vi slutar arbeta blir förmodligen hos någon av våra barn, men inget bestämt ännu.

Precis som ni har vi avyttrat allt som vi hade i hus och sommarstuga och saknar inget.

kumani on tour

F

F.d. 53012

Guest

Poste Restante genom posten skulle kanske fungera, fråga på posten eller Bring eller vad det numer heter. Till för dom utan fast adress där posten lägger undan inkomna försändelser men det kostar nog något vad jag förstår, var några år sedan jag hade kontakt med en god vän med den servicen pga av ett kringflackande liv som anställd inom cirkus där man inte riktigt vet var man är men kommer till vissa postanstalter inom en tidscykel.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Vi bor i husbilen men vi har valt att ha en adress och hyr därför en liten lägenhet i Rydal på 38 kvadrat, ett rum och kök. Den används mest som förråd för en del grejer som kan vara bra att ha om livet skulle förändras.

Man kan även vara "på församlingen skriven" som det heter men då räknas man som bostadslös och det kan ställa till problem med kontakt med banker och myndigheter.

Toppen