• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sälja husbil nu eller till våren?

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Undra hur många som vill köpa husbil till våren när ev. Diesel kostar 25 kr/litern?

Fått målinriktning Miljöpartiet från en säker källa.

kullen

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2025
Min erfarenhet är att det har inte så stor betydelse, förutsatt att man kan visa husbilen på ett bra sätt d.v.s snöfri så man kan se eventuella repor och skador, att man kan provköra d.v.s vinterdäck om det är sådant väglag. Däremot tror jag att det är några månade mitt på sommaren när det kan vara lite svårsålt.
i de flesta fall är ju husbil inget impulsköp, man funderar och planerar några dagar innan man handlar.
Lycka till med eventuell försäljning.

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Undra hur många som vill köpa husbil till våren när ev. Diesel kostar 25 kr/litern?

Fått målinriktning Miljöpartiet från en säker källa.
Du verkar driva den här tesen i flera trådar,det är väl inte politik!! nu är miljöpartiet ett litet stödparti och dom sätter inte dieselpriset som tur är.
Om man återgår till tråden, sälj till våren.

Bäckis1843

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Har fått höra, kan vara en skröna, att det är lättare att sälja en
husbil några veckor innan de större skolloven.
Folk vet inte vad de ska göra då och vintertid lockar skidresor och sommaren sverigeresor...

Joth

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
28738
Medlemskap
2025
Lägg ut den nu ett par månader och blir den inte såld så finns det tid att plocka bort objektet ett tag innan våren.
Ligg lågt Januari/Februari och sen ut med den Mars/April.
Har inte en susning om vad som är rätt eller fel men det är så jag skulle göra om jag bestämt mig för att sälja.

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025
Min erfarenhet är att med rätt pris spelar tiden ingen roll.

Annars är det ju färre bilar till salu på hösten=mindre konkurrens. Å andra sidan är det färre köpare då.
På våren finns det fler köpare men också många fler objekt till salu=större konkurrens.

Håller med Joth om att prova båda perioderna.

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
Oj. Slutar ni åka HB?

On ni slutar blir jag lite nyfiken på varför?

Beror det på det höga dieselpriset?
Andra prioriteringar nu. Vi har åkt 4500 mil på 4 år mellan Karesuando och Pisa och upplevt massor men nu fortsätter äventyren utan husbil.
Och efter 1039 inlägg här så blir det nog mer sporadiska besök. ;)

Toppen