• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sälenfjälllen med Hymer B614

jdjiveco

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2024
Har som sagt en Hymer B 614 SL, söker andras erfarenheter att vara i fjällen. Hur hanterar ni Gråvatten och Färskvatten. Tackar på förhand
 

Per J

HBK Medlem
Inlägg
108
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
28807
Medlemskap
2024
Hej
Testar själv i skrivande stund på första fjällturen med husbilen. Vi har nu stått tre dagar i Bjursås, då vi står på deras camping och nyttjar deras duschar tror jag vi nästan klarar en vecka utan att fylla eller tömma tankarna. Annars kommer jag nog göra som husvagnarna här och springa med kannor för färskvatten och tömma ut lite gråvatten i taget i en lunga(tror det heter så!?)
 

joey73

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
28706
Medlemskap
2024
Har precis varit 5 dagar i Sälenfjällen. Inga problem med något förutom att gråvattenutloppet frös när det drog under -8. Så nästa gång kör jag med öppet och hink.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Det verkar som Hymer försämrats även här,
på min gamla Hymer så sitter gråvattentanken under bilen men allt är uppvärmt, även ventilhuset för tömning är inbyggt i värmen.
 

Per J

HBK Medlem
Inlägg
108
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
28807
Medlemskap
2024
Jag har en Pilote och fått höra av en annan Piloteägare på detta forum att värmekabel runt utkastet funkar bra. Så jag pratade med min återförsäljare och de skall nu sätt ditt en sån den 20:e januari.
 

jdjiveco

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2024
Oki, har som sagt inte ännu testat vintercamping med HB:n. Har dubbelgolv, där alla slangar också återfinns där. Det enda som "sticker" ut är gråvatten slangen. Då är det bara att testa. Tack för all feedback.

PS Förutom icke relevanta kommentarer
 
Toppen