• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sälarna på Måkläppen i Falsterbo

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.484
Kommun
Hässleholm
Jag är ingen fotograf och vi har ingen bra kamera men vi måste få dela med oss av en fantastisk upplevelse i helgen:

Ca 80 sälar, några vilar och andra bevakar. Medan jag plåtar dom på stranden håller resten koll på oss (3 pers). Någon av oss gör något som får alla sälarna att dyka samtidigt. Vi kom riktigt nära. När vi sen gick vidare följde hälften med oss och lekte i vattnet.
 

Bilagor

  • fbo03.JPG
    fbo03.JPG
    155,5 KB · Visningar: 7
  • fbo04.JPG
    fbo04.JPG
    116,9 KB · Visningar: 4
  • fbo02.JPG
    fbo02.JPG
    131,1 KB · Visningar: 6

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Sälarna på Måkläppen i Falsterbo

Vi brukar ta oss tid med minst en övernattning ute vid denna utomordentliga plats att skåda sträckande rovfågel vid vår årliga höstresa till kontinenten. Denna höst blev det inte av pga hälsoskäl men här några bilder från hösten -10. Någon fler bildgåtetävling här på HBK blir det av flera skäl inte.

För att kunna finna parkeringsplats utanför golfbanan måste man komma sen em eller kväll, inne på golfbanans jätteparkering är man inte välkommen.

Bilder på: Sparvhök, Bivråk, Lärkfalk (ungfågel), Tornfalk, Skärfläcka och dessutom som bonus en Blågrön mosaiktrollslända.

Bild 019 (Large).jpg

Bild 020 (Large).jpg

Gåta 3, 1p, art (Large).jpg

Gåta 3, extrabild 3 (Large).jpg

Gåta 3, facit, sparvhök (Large).jpg

Gåta 4, art, 1p (Large).jpg

Gåta 7, art, 1p (Large).jpg

Gåta 7, art, 2p.jpg

Gåta 7, facit, lärkfalk ungfågel (Large).jpg

Gåta 12, art, 1p, inhemsk fågel (Large).jpg

Gåta 12, art, 2p (Large).jpg

Gåta 12, facit, tornfalk (Large).jpg

Gåta 14, art, 1p (Large).jpg

Gåta 13, art och kön, 3p (Large).jpg


aake
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Sälarna på Måkläppen i Falsterbo

Kanonfina bilder Aake!
Mvh
Pilot:)
 
F

F.d. 10432

Guest
Sv: Sälarna på Måkläppen i Falsterbo

Instämmer med Pilot, det är fantastiska bilder. Vilken utrustning använder Du för fågelbilderna?
 
Toppen