Chassiefabrikat: Renault
Chassiemodell: Master
Chassietyp: Standard
Motortyp: Dci120
Årsmodell Chassie: 2005
Husbilsfabrikat: Knaus
Husbilsmodell: SunTi 650MF
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2005
Ämnesområde: Elsystem
Hej.
Vad kan förorsaka att säkringen på 7,5A till min Traumatic värmeberedare går sönder då jag försöker byta den? Från en dag till en annan så har något gått sönder. Första upptäckten gjorde jag då jag insåg att frostskyddet som tömmer Traumaticken
inte gick att stänga, den förblev öppen och vattnet som kom från pumpen gick på backen.. Nästa upptäckt var att värmesystemet inte startade, det var då jag såg att säkringen hade gått sönder. I kopplingsplinten så heter säkringen ”Batteriewätcher”.
Bilen som jag har är en Knaus SunTi 650MF 2005.
Om det blir för komplicerat så undrar jag om ni kan rekommendera någon i Stockholmstrakten.
Tack på förhand.
Bo Jönsson
Sundbyberg
Chassiemodell: Master
Chassietyp: Standard
Motortyp: Dci120
Årsmodell Chassie: 2005
Husbilsfabrikat: Knaus
Husbilsmodell: SunTi 650MF
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2005
Ämnesområde: Elsystem
Hej.
Vad kan förorsaka att säkringen på 7,5A till min Traumatic värmeberedare går sönder då jag försöker byta den? Från en dag till en annan så har något gått sönder. Första upptäckten gjorde jag då jag insåg att frostskyddet som tömmer Traumaticken
inte gick att stänga, den förblev öppen och vattnet som kom från pumpen gick på backen.. Nästa upptäckt var att värmesystemet inte startade, det var då jag såg att säkringen hade gått sönder. I kopplingsplinten så heter säkringen ”Batteriewätcher”.
Bilen som jag har är en Knaus SunTi 650MF 2005.
Om det blir för komplicerat så undrar jag om ni kan rekommendera någon i Stockholmstrakten.
Tack på förhand.
Bo Jönsson
Sundbyberg