Är det någon som har koll på om det kan vara magnetkopplingen eller något annat kanske?
Köpte bilen i höstas så har inte testat bilens ac innan, men när jag väl lyckas å få knappen att bli gul så startar kompressorn, (motorn går lite tyngre) men efter c:a 5 sekunder så går 20A säkringen i motorutrymmet gemte batteriet. Det jag hinner märka på den korta tiden den startar är att det blir betydligt kallare luft i ventilationssystemet, så gas finns det. Har läst någonstans att förr kunde man skimsa dessa magnetkopplingar eller nåt?, har dålig koll. Men kan den orsaka att säkringen går, eller är det något annat med kompressorn?
Köpte bilen i höstas så har inte testat bilens ac innan, men när jag väl lyckas å få knappen att bli gul så startar kompressorn, (motorn går lite tyngre) men efter c:a 5 sekunder så går 20A säkringen i motorutrymmet gemte batteriet. Det jag hinner märka på den korta tiden den startar är att det blir betydligt kallare luft i ventilationssystemet, så gas finns det. Har läst någonstans att förr kunde man skimsa dessa magnetkopplingar eller nåt?, har dålig koll. Men kan den orsaka att säkringen går, eller är det något annat med kompressorn?