• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Säkringar var sitter dom

Julle o Gunvor

FD HBK Medlem
Inlägg
232
Kommun
Motala
HBK-Nr
567
Medlemskap
2021
Hjälp. Har lyckats skjuta bodelssäkring till belysning i min Knaus 700meg 2011 Sport TI. Finns det någon som kan tala om var jag hittar säkringarna ?
Det gäller bodelsbelysningen.

Julle
 
A

Afdragon

Guest
Sv: Säkringar var sitter dom

Info bör väl finnas i instruktionsboken. Letar själv i den om jag undrar över något. Eftersom vi är nya husbilsägare så finns det en hel del "nyttigheter" att läsa där.
Lycka till!!
 

Tant Sture

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024
Sv: Säkringar var sitter dom

Näää, den boken ger jag inte ett ruttet för ens.
Sämre instruktionsbok har jag sällan skådat.
Perfektionistiskt Tyskt, men nej jag är lite fundersam.
Har man ingen bättre hjälp att ge, ja då är det synd om Knausägarna.

Med vänlig hälsning Tant Sture
 
A

Afdragon

Guest
Sv: Säkringar var sitter dom

Så trist!! Vi fick en väldigt bra instruktionsbok till allt i husbilen nu när vi köpte i somras (Fiat Carado T345). Jag som är dam, kvinna, tjej (vilket som) har haft väldigt stor nytta av den. Hoppas det löser sig för dig så du får rätt bland dina säkringar.
MVH
Anette
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Säkringar var sitter dom

Jag köpte en beg husbil i somras. Den var lite gammal men allt var tip-top. Den var fullutrustad och det som inte fanns från början hade ägaren utrustat den med.
Även om jag inte har tummen helt mitt i handen så uppfattade jag att det inte fanns en chans att jag skulle kunna komma ihåg allting.

..så jag satte lite krav på säljaren. Vi träffades halvvägs och han fick gå igenom hela bilen med alla tankar, värmare, elcentraler, laddare och jag vet inte vad.
Allt videofilmade jag!!

Sedan körde jag hem och han följde med, i detta fall från Gränna till Borås. Då hade jag möjlighet att ställa frågor. Sedan tog han bussen hem.
Nu efteråt fattar jag att den videogenomgången var guld värd och jag hade nog varit helt körd om jag inte haft tillgång till den back-upen.

Kanske nåt att tänka på..

Marunga
 
Toppen