• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Säkring

F

F.d. 25457

Guest
Vi behöver hjälp att hitta var säkringen till skyltbelysningen sitter !! Vi har en Dethleffs 6501, Fiat Ducato 2,3 Multijet. Hittar inget i instruktionsboken....:wub:
Mycket tacksam för hjälp !!

Anne & Klas

HBK Medlem
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2025
Sv: Säkring

Hej
Om du har en spänningsprovare, kolla om det finns spänning mellan blecket i botten av lamphållaren och chassiet. Om du råkar ut för en kortslutning vid testen vet du att det finns ström och kan därefter lättare hitta vilken säkrnig som går till skyltbelysningen.:twitcy:
Mvh. Klas

Senast ändrad:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Oftast ligger skyltbelysningen ihop med sidomarkeringslyktor.
Säkringen borde vara F58 och den sitter vid B-stolpen på passagerarsidan om de använt Fiat original.
Men det kan hända att Dethleffs hittat på något eget och då kan säkringen sitta i elblocket till bodelen.
Ibland är det bristfälliga skarvar på kablaget som sitter öppet på undersidan och det blir ofta glapp i dessa då de oxiderar. Titta under bilen baktill om du ser något sådant.

Agge&Micke

HBK Medlem
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
11636
Medlemskap
2026

Vi har en Ducato 2,3 multijet och jag har fått rycka ena polen på batteriet när jag bytt trasig lampa i bakljuset verkar som nått behöver nollställas för så fort man satt tillbaks den så funkar det, du kanske har samma problem.

Micke

Toppen