Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Stämmer detta borde man i Danmark kunna lämna husbilen olåst med datorn framställd på bordet utanför och plånboken liggandes på köksbänken under tiden man är ute på en dagstur med cykeln. För jag upplever inte Sverige som så mycket otryggare än Danmark. Men statistiken ljuge rju inte, eller?
Min gamla far, som tyvärr inte lever längre, använde sig av ett gamalt uttryck när det gällde just statistik (själv var han mattematiker).
"Lög, förbannad lögn och statistik!"
// Niklas
Jag vet inte var i artikeln det står att det inte förekommer någon brottslighet i dessa länder, de konstaterar ju bara att baserat på vissa kriterier (såsom antalet mord etc) är dessa de säkraste länderna. Det betyder inte att man bör bjuda in eventuella brottslingar genom att servera alla sina tillhörigheter. Det finns ett annat ordspråk, som din far förmodligen också kände till, "Tillfället gör tjuven.". Och nej, jag är inte statistiker och jag tror inte på allt jag läser, inte heller på alternativa fakta.
Jag har inte besökt Island men nog känns det säkrare i Danmark och Österrike än i många andra länder.
En besvikelse att Norge inte finns med på listan!