• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Router

Sysk167

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
31099
Medlemskap
2024
Verkligen seriösa. Fick till och en kreditfaktura på den returfrakt jag nhann med att köpa via deras supportsida för returer.
Det kändes först som att jag beställt fel, men så var ju inte fallet så de reklamerar hela köpet helt enkelt.
Och efter ytterligare någon vecka fick jag även åter pengen för routern. Heder åt såna företag som erkänner egna misstag utan diskussion!
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Teltonika Rut 240 har jag använt i flera år, har två stycken. Aldrig några problem, suverän prestanda och rätt pris. I husbilen är den fast installerad med en Teltonika Mimo-puck på taket. En av utgångarna använder jag direkt in i TVn. Övrigt går via Wifi.
RUT240 har väldigt dåliga prestanda. Det kanske räcker för dina behov, men både genomströmmningshastighet och wifi-räckvidd är rätt kass.... (jag har en själv), och den har väl utgått ur sortimentet?
RUTx50 är bra, men dyr.
 

Peter & Lorella

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
RUT240, och den har väl utgått ur sortimentet?

Den finns att köpa, men är väl restlagret (hos Kjell&Co). Exakt samma pris som RUT241 .
RUT241 är en CAT.4 också, så vet egentligen inte vad skillanden är.
Dess interna processor kanske är mer alert?

2 vänner som också har RUT240, även de upplever den som lite seg.
Särskilt när barnens plattor och datorer är med i husbilen.
Dessutom saknar den svenska versionen Band28 (glesbygdsfrekvensen), om jag minns rätt.
 
Toppen