• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

router 5776

Lasse-125

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
På min routers display har det kommit en symbol som liknar ett sms.
Vad göra?:confused:

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: router 5776

Klicka på länken. När du loggar in via ipadressen kommer du till ett gränssnitt. anv: admin lösen: admin . Efter det kolla på menyerna efter sms och titta på det. (annars kan du bara flytta simkortet till en mobil och titta på dem)

How to Login to the Huawei E5776

status-53787.jpg

Find Your Huawei E5776 Router IP Address

We need to know the Internal IP Address of your Huawei E5776 router before we can login to it.

Huawei IP Addresses
192.168.1.1
If you did not see your router's ip address in the list above. There are 2 additional ways that you can determine your router's IP address:

You can either follow our How To Find Your Routers IP Address guide.
Or you can use our free software called Router IP Address.
Now that you have your router's Internal IP Address we are ready to login to it.

Login to the Huawei E5776 Router
The Huawei E5776 has a web interface for configuration. You can use any web browser you like to login to the Huawei E5776. In this example we'll use Internet Explorer.

Enter Huawei E5776 Internal IP Address

Put the Internal IP Address of your Huawei E5776 in the Address Bar of your web browser. It looks like this:

Then press the Enter key on your keyboard. You should see a dialog box pop up asking your for your Huawei E5776 username and password.

Huawei E5776 Default Username and Password

You need to know the username and password to login to your Huawei E5776. All of the default usernames and passwords for the Huawei E5776 are listed below.

Huawei Usernames Huawei Passwords
admin admin
Enter your username and password in the dialog box that pops up. It looks like this:

Huawei E5776 login screen
Huawei E5776 Home Screen

You should now see the Huawei E5776 Home Screen, which looks like this.

Senast ändrad:

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025

Fungerar den bra annars? Hur många antenningångar har den. Prioriterar den Extern WiFi?

F

F.d. 4220

Guest

Den jag haft fungerar bra. Den har ett antennutgång (eller ingång) men kan inte ta emot extern wifi (vad jag hittat). Huawei E5372 är nog ett bättre alternativ om du vill använda det.

Tänk dock på att tar den mot wifi, så måste den kopplas via usb till datorn.

Lasse-125

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024

Fungerar den bra annars? Hur många antenningångar har den. Prioriterar den Extern WiFi?

Den fungerar jättebra. De övriga frågorna är jag för okunnig att svara på.
Men du kan lugnt lita på Stefans svar han kan detta.:)
Ps.
Stefan är ST i STACT. Ds.

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

På min routers display har det kommit en symbol som liknar ett sms.
Vad göra?:confused:

Troligen ett meddelande om förbrukad datamängd:
Du har nu förbrukat all data som ingår i ditt abonnemang den här månaden. Klicka på länken för att köpa extra data eller för att kunna surfa vidare kostnadsfritt, men med sänkt hastighet: http://mobil.tre.se/im/vl.php

F

F.d. 4220

Guest

Den fungerar jättebra. De övriga frågorna är jag för okunnig att svara på.
Men du kan lugnt lita på Stefans svar han kan detta.:)
Ps.
Stefan är ST i STACT. Ds.

Snällt sagt Lasse, och jag tror att jag har rätt, men 3G/4G är inte mitt huvudområde. Även om jag haft anledning att titta på just det de senaste veckorna.

//Stefan

Toppen