Sv: Rostskydd
Hej, se upp med rostskyddet!
För att inte smutskasta någon så skriver jag inte ut alla namn men tänk på följande när du beställer behandling. Har mina erfarenheter från Dinitrol Center, som nu laggt alla misstag till rätta när det gäller min bil.
Kontrollera följande när du bokar behandling:
Kan verkligen behandlingscentret få in din bil i sin hall och har de lift så att den kan lyftas?
Bilen måste stå varmt och kunna torka inomhus helst över en helg före behandling! Den behöver också kunna lyftas upp för att få en rätt utförd behandling av
hela underedet!
Kontrollera exakt vad som skall åtgärdas, dörrar, alla balkar, chassi, motorutrymmet, bottenplatta mm. Kräva att få en visning på liften av bilen efter behandling, ta med en bra ficklampa så du ser och känn med fingrarna även om det är lite kladdigt. Ifrågasätt allt som är obehandlat!
Kontrollera priset med flera aktörer då priset verkar väldigt flytande även innom samma "kedja". Be att få skriftligt på vad som ingår. Läs på fakta på hemsidorna så du vet vad som gäller.
Detta visade sig efteråt vara helt fel firma de hade ingen lift, sprutade bara där de kom åt från sidan, flera balkar helt utan behandling, samma gällde en del "dolda" utrymmen som du som lekman inte tänker på. De var dessutom bara sprutat med ett skickt och troligtvis fuktigt vilket resulterade i att stora delar av behandlingen släppte.
Nu vill jag dock säga att huvudkontoret ordnat så jag får komma till rätt behandlingscenter (som tar stora bilar) i Halmstad och får allt tillrättat till ett vettigt pris! Så inget mörker över dem, men kolla upp den du anlitar, ring gärna till huvudkontoret och fråga referens om just den firma du valt är den rätta för det jobb du vill ha utfört.
Min bil är 8,86 och väger 5 ton, verkar som ganska många klarar bilar upp till 4,5 ton!
Lycka till mvh Torbjörn