F
F.d. 55410
Guest
Är det någon som vet om det finns taxfreebutiker, typ Bordershop, och i så fall var?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vi besökte båda affärerna för två veckor sedan.
Scandlines var billigast!
Vi besökte båda affärerna för två veckor sedan.
Scandlines var billigast!
Jag har inte forskat så där himla ingående i detta men jag brukar handla spånken i vanliga livsmedelsaffärer i Tyskland och inte har jag märkt att att det är dyrare där än i gränsboutiquerna. Tvärtom, ibland väldigt trivsamma tilbud om man köper en trepack Gordons eller något liknande. Jag har gjort makalösa fynd av Single Malt i vanliga affärer, en dryck som jag vanligen undviker på grund av den fräna doften och smaken men uppenbarligen går den att göra drickbar med hjälp av lagring o.s.v.
Så, varför detta vurmande för gränsbutikerna? OK, tar man färjan fram och tillbaka bara för att handla alkohol, så förstår jag det men....
Ju längre söderut man kommer, desto mer stabiliserar sig dessa förhållanden, blir mer begripliga, mänskliga och spånken blir ett livsmedel som alla andra.
Jappe
Prova gärna easymarket i Rostock ligger 200 meter från hamnen öppet 06-22 alla dagar.