• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rostock

F

F.d. 55410

Guest
Är det någon som vet om det finns taxfreebutiker, typ Bordershop, och i så fall var?

H

hianders

Guest
Sv: Rostock

Ja det finns en Bordershop på väg till terminalen. Vi var där för några veckor sen. Scandlines Bordershop, ca 5 min fr incheckningen.

Inger

Senast redigerad av en moderator:

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2026

Vi besökte båda affärerna för två veckor sedan.
Scandlines var billigast!

Kabekatten

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
19503
Medlemskap
2022

Vi besökte båda affärerna för två veckor sedan.
Scandlines var billigast!

Det beror helt på vad man köper för varor. Vi köpte vissa grejor på Calles som var betydligt billigare än på Bordershopen.
Jack Daniel 1 liter 27 kr billigare
Capten Morgan Black 1 liter 26 kr billigare
Russia Imperia 0.7 liter 115 kr billigare

Så Calles är billigare på många grejer som sagt, men inte allt.

S

Sören-6830

Guest

Ibland kan Citti vara billigare och har ett större sortiment än, i mitt tycke, rumphuggna Bordershopen.
De som besökt Bordershop i Puttgarten och förväntar sig något liknande i Rostock blir grymt besvikna.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag har inte forskat så där himla ingående i detta men jag brukar handla spånken i vanliga livsmedelsaffärer i Tyskland och inte har jag märkt att att det är dyrare där än i gränsboutiquerna. Tvärtom, ibland väldigt trivsamma tilbud om man köper en trepack Gordons eller något liknande. Jag har gjort makalösa fynd av Single Malt i vanliga affärer, en dryck som jag vanligen undviker på grund av den fräna doften och smaken men uppenbarligen går den att göra drickbar med hjälp av lagring o.s.v.

Så, varför detta vurmande för gränsbutikerna? OK, tar man färjan fram och tillbaka bara för att handla alkohol, så förstår jag det men....

Ju längre söderut man kommer, desto mer stabiliserar sig dessa förhållanden, blir mer begripliga, mänskliga och spånken blir ett livsmedel som alla andra.

Jappe

Ingo

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
210
Medlemskap
2025

Prova gärna easymarket i Rostock ligger 200 meter från hamnen öppet 06-22 alla dagar.

Kabekatten

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
19503
Medlemskap
2022

Jag har inte forskat så där himla ingående i detta men jag brukar handla spånken i vanliga livsmedelsaffärer i Tyskland och inte har jag märkt att att det är dyrare där än i gränsboutiquerna. Tvärtom, ibland väldigt trivsamma tilbud om man köper en trepack Gordons eller något liknande. Jag har gjort makalösa fynd av Single Malt i vanliga affärer, en dryck som jag vanligen undviker på grund av den fräna doften och smaken men uppenbarligen går den att göra drickbar med hjälp av lagring o.s.v.

Så, varför detta vurmande för gränsbutikerna? OK, tar man färjan fram och tillbaka bara för att handla alkohol, så förstår jag det men....

Ju längre söderut man kommer, desto mer stabiliserar sig dessa förhållanden, blir mer begripliga, mänskliga och spånken blir ett livsmedel som alla andra.

Jappe

Det är riktigt att man kan göra bra köp i vanliga butiker i Tyskland. Gör vi när vi åker längre än till gränsen.

hans p

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
782
Medlemskap
2024

det finns två till i hamnen kör till höger efter färjan den ena har öppet länge på kvällen

Toppen