• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Roslagskusten

Pensionär

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2025
Har spenderat några dagar i Öregrund på stadens utmärkta ställplatser, 3 st nära gästhamnen bakom stenmuren, några platser till i Västerhamnen. Ni vet väl att Öregrund är den enda staden på ostkusten där man kan se solen gå ner i havet!! Tyvär var inte vädret så att man kunde se solnedgången. Men det var mycket trevligt ändå.
Tog en tur ut på Gräsö längst ner och längst norrut där vägen tog slut.
Spenderade en natt i Östhammar, minst lika trevligt. Många gamla fina trähus att titta på.
Vi stod nere vid hamnen, satt ute hela eftermiddagen med sol till och från.
Med andra ord en riktigt bra långhelg.

F

F.d. 50209

Guest
Sv: Roslagskusten

Gräsö, ja. Det för tankarna tillbaka till 1961 då jag tillbringade en del av sommaren på konfirmationsläger på Wässarö med själva konfirmation i Gräsös gamla träkyrka. Står den kvar?? :oops:

Pensionär

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2025
Sv: Roslagskusten

Kortminnet är inte vad det borde varit ank kyrkan!!!! Men visst tusan står den väl kvar?
Rätta mig om jag har fel!
Däremot kommer jag åxå ihåg Wässarö, var där på läger med en av ungarna på
80 talet. Det tog en evighet att komma dit med buss och båt.
Tyvär finns det inte så många ställen att parkera på med husbilen på ön.
Man får hålla sig på fastlandet.

Toppen