• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Romantische Strasse

Glädjen

HBK Medlem
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2026
Hej,

Åker den 28/6 till Rostock på vår resa ner till Venedig. Då vi har en vecka på oss genom Tyskland och gärna vill åka Romantische strasse så undrar jag följande.
Något speciellt ställe som rekomenderas? vad jag förstår går den från Wurtsburg ner till Fussen. Därefter ska vi åka icke Go-boxvägar genom Österike mot Lido Jesolo i två veckor.

Trevlig Midsommar (trots att det regnar)
Glädjen

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Romantische Strasse

Missa inte medeltidsstaden Rothenburg ob der Tauber en riktig pärla. Det finns bra en ställplats intill som är med i vår lista, se Husbilsplatser.

Strax innan Füssen finns en bra ställplats i Nesselwang som är bla känd för sina många öl-bryggerier.

framsidan

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023
Sv: Romantische Strasse

Och är du in Rothenburg ob der Tauber, så kan du köpa mycket och fint julgranssmycke där. Även på sommaren. Många julgrejor finns där.

Men även Würzburg är fin.

Toppen