• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Roller Team 285 eller en Pilote P 712

F

F.d. 55818

Guest
Kanske någon därute som kan ge lite tips. Vi tittar på begagnat med enkelsängar. För tillfället tittar vi på två olika alternativ. En Roller Team 285, för 385 000 kr. Årsmodell 2006, automat, som gått 4200 mil. Har bla Stora motorn 2.5 DCI 120 commonrail turbodiesel, Automatlåda!!, ABS - bromsar, Maxichassie med 16" hjul, Dragkrok, Luftfjädring bak, AC i förarhytt, Airbag, Backkamera,Stor solcellsanläggning på hela 120 watt mm
ELLER
Pilote P 712 för 356 000kr, gått 6557 mil. Cykelställ, bra däck, 2,3 130Hk AC bildel elspeglar o elhissar fart hållare alu fälgar nybes o fuktest 6557mil markis cykelställ mattsatser stor kyl med separat frys mm

Skillnad i pris ca 20 000kr men kanske värt med tanke på att Roller Team har lite mer utrustning? Någon som har kolla på de här två bilvarianterna och kan guida oss lite.:)

F

F.d. 55818

Guest
Sv: Roller Team 285 eller en Pilote P 712

Ingen som har ett råd att ge?

Master

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2025

Hej

Jag hade en Granduca Garage P 2006 som i princip är samma bil, bara sängen bak som skiljer. Jag hade förstärkt fjädring bak med luftbälgar. Ett måste på Renaultchassit. Jag hade även dieselvärmare som bodelsvärme, uppskattat. Jag hade stora motorn och då menar jag 3.0 liters med kamkedja.

En mycket trevlig bil som vi körde många mil med utan några större problem, jag gillade Renaulten. På den tiden hade Roller Team problem med fukt i garage golvet mot bakstammen. Något jag fick fixat på garantin. Något att kolla upp!!

Jag har själv ingen erfarenhet av robotlådan i Renaulten men blev avrådd att köpa en sådan. Var på gång att köpa en Cabby med Renault och robotlådan innan jag köpte Granducan. Finns kanske någon annan på klubben som har testat robotlådan i Renaulten.

/Kenneth

F

F.d. 55818

Guest

Tack! Med Robotlådan menar du att den är automatväxlad förstår jag. Vi har ingen erfarenhet alls av det så alla tips är jättviktiga. Fuktproblemen du beskrev ska vi särskilt kolla. Samtidigt tar man för givit att det kollas på bilaffären men man ska kanske inte ta det för givet.

F

F.d. 55818

Guest

Nej, verkar inte vara så många som har erfarenhet av de två modellerna. Vi ska nog åka och titta på Roller Teamen en gång till. Men den verkar ha stått på bilaffären sedan förra våren och det får en att tveka. Varför har ingen fallit för den? Vad är det som vi kan ha missat? Vi är för oerfarna för att riktigt räkna ut det.:confused:

Toppen