• Vill du prova på "Ett måste i varje husbil"? Klicka på "Husbilsplatser" i den blå menyraden.
    Våra demo-husbilsplatser finns i Göteborgs Norra Skärgård
    Mer information om programmet, klicka här.

ROLIGA SKYLTAR

RichardK

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
10957
Sv: ROLIGA SKYLTAR

En gång i tiden fanns det, på Televerkets station i Östersund, tre farbröder som hade hand om driften därinne. Deras efternamn var Stark, Frisk och Hurtig.
En av dom presenterade sig med: jag heter Stark och jag går på batterier!
Han hade nämligen hand om batteribanken på stationen.

skogen

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
1361

Lite avsides tráden men kan ju berätta att nágon gáng runt 1985 hade jag en kund som ville tillverka en gulddetektor. Det blev en detektor och hans namn är Rolf Guldström. Kanske namnen har med intresset att göra. Guldströms historia
Där har vi haft en HBK träff som Eva o Hasse stod som värdar för, en helt underbar helg hade vi där, även guld hade vi med hem, ser gärna fram emot en ny träff för att vaska lite guld.

Nisse och Nana

HBK Medlem
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809

Minns att vi tyckte att danska var ett roligt språk när vi gick på mellanstadiet
Den här fick mig att minnas när mina föräldrar skrattade väldigt mycket av en skylt på en kioskvagn i Köpenhamn. De äldre här i husbilsklubben minns kanske när sandwichen kom till Europa, ni vet den där som består av två trekantiga brödskivor med pålägg mitt i.
1963 fanns det smörrebrödsvagnar jämte pölsevagnarna, företaget som hade smörebrödsvagnarna hette ABC, Reklamskylten på deras vagnar, som fick svenskarna att skratta löd: Pröv den nye trekant, ta den med hjem i tasken! :twitcy::twitcy::twitcy:

Mvh,
Nisse

Toppen