• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Risk för att en fin Husbilsparkering stängs

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025
Hej

Jag hade ett möte med Mariebergsskogen AB igår i ett annat ärende.
Ni som varit i Karlstad känner troligen till parkeringen vid Mariebergsskogen. En fin plats med sjöutsikt och nära in till city.

Då framkom det att man anser sig ha problem med övernattande husvagnsekipage på parkeringen. Eller som man uttryckte det, alla dessa dragspelare som övernattar i veckor i sina husvagnar. Vänta bara tills asfaltläggarna kommer tänkte jag.

Jag frågade hur dom ställer sig till övernattande husbilar. Inga problem säger dom. Ni stannar en natt eller två och drar sedan vidare. Dessutom tillför ni ju intäkter till kommunens näringsidkare.

Så tack vare dessa övernattande Husvagnar riskerar vi att tappa den finaste platsen i Karlstad :mad:
Nu diskuterar man istället vilka förbudsskyltar som ska sättas upp.

Jag återkommer i ärendet när jag vet mer.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Sv: Risk för att en fin Husbilsparkering stängs

Vi har varit där ett flertal gånger och parkerat ett par nätter i rad. Mycket fint ställe och det skulle vara mycket tråkigt när vi kommer till Karlstad om vi inte får parkera där. Då kanske vi kör förbi denna vackra och trevliga stad och det vill vi ju helst inte. :(

Arne B

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2025
Sv: Risk för att en fin Husbilsparkering stängs

Tråkigt om så ska ske
Har min Mor boende i Viken(längst in Mariebergsviken)

Toppen