• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ris & Ros!

F

F.d. 352

Guest
Idag vart det en impulsiv sväng förbi Ullared som alla pratar om..... Vart inte speciellt imponerad vare sig jag eller frun förutom av storleken..... Inte direkt billigt men det verkade ju helt klart vara enl. "man får vad man betalar för"-stuket"

RISET.....
Då vi under första resan med husbilen tidigare konstaterat att vårt bo-delsbatteri inte är i bästa skick så ville vi nu ha fatt i en campingplats över natten med tillhörande el så vi fann ju såklart GeKås egna Camping och for in där i hopp om att få en plats..... Fullt såklart!!
Då vi "gröngölingar" frågade om de kände till ngt närbeläget alternativ vart vi snäsigt tillslängda en broschyr över Halland! Besviken gick man ut och satte sig i husbilen för att gå igenom GPS'en för andra ställen och då knackade en trevlig dam på rutan och frun vevade ner! Ville ni ha en plats frågades det...... vi vill åka hem men får inte utan att betala för ett dygn till eftersom klockan är EFTER utcheck!!!
En plötslig personlig händelse stod till grund att de hastigt var tvungna att avvika!
In i receptionen igen i hopp om att få överta deras plats och diskutionen inleddes med damen bakom disken...... Ja, det går utmärkt men de får betala ändå..... och ni också!
Va, skämtar dom eller..... Frågade vänligt om de verkligen menade allvar att de skulle ha dubbelt betalt. Ja, jag kan ta detta med platschefen.......
Snart kom en herre som verkade ha svalt en hel nätkasse med citroner och även han upplyste oss om att de skulle ha dubbelt betalt om vi skulle göra detta byte.
Detta upprörde helt klart både mig, Frugan samt det par som ville fara hem och vi var helt klart överens om att detta var sista besöket för våran del på denna camping.....
Saknas helt en förmåga att vara smidig eller ha god service i mitt tycke!
Vi beslutade att fara mot Varberg och leta camping och ungarna fick vänta ytterligare en timme på mat nu men det gick bra att kompensera med lite choklad så länge!!

Men ROSET då.....
Nu hade vi äntligen hittat Träslövsläges camping i Varberg via GPS'en och hoppet att här få en plats försvann rätt snabbt när vi såg skylten "FULLT" utanför receptionen.... Dörren var öppen och efter snabb ögonkontakt med hon bakom disken och lite pekandes och ledsna ögon mot denna skylt kom hon ut till bilen och även hon knackade på.....
- Ja, det är fullt nu men........ men....... har ni lång kabel???
- Eh, Ja, vi kan nog skrapa ihop en 35 meter svarade jag.....
- Då vi inte har så mycket tält på vår tältplats så kan ni få stå där... men stolpen är nog en 10 meter bort.....
- Tack & bock..... taget!
- Bra..... kom och checka in så visar min man er ner till platsen på cykel efteråt....

En gladare kvinna får man nog leta efter och service ingick helt klart på den lektion som Platschefen på GeKå's skolkade ifrån.....

Summan av det hela är att vi helt klart bojkottar GeKå's camping i Ullared och höjer Träslövsläges camping i Varberg till skyarna då det i vårt tycke är två helt olika världar....

/Anders & Petra

Senast redigerad av en moderator:

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Ris & Ros!

Snälla tala om var man handlar märkesvaror billigare !!! Så åker vi det i stället.
Vi ju inte lägga ut en krona mer än nödvändigt.
Just nu på väg till Ullared för säkert hundrade gången under många år.
Gunilla

framsidan

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023

Vi gör varje höst vår säsongsavslutning i Ullared. Samtidigt passar vi på och handlar julklappar. Visst är det billigt där.

Men det är klart, vill man bara ha märkesvaror då är det kanske fel ställe.

Jag i alla fall trivs i mina jeans f¨rån Ullared lika bra som jag skulle göra i jeans för 1000 kronor.

Och har man många barnbarn , som vi har, då lönar det sig att åka dit

F

F.d. 53012

Guest

framsidan;

Du missuppfattade deras inlägg det var inte produkterna, det var bemötandet på campingen som var problemet, produkterna är ok för barn och kvinnor, män däremot som vill ha stil kan frågasättas i min smak. Har varit där 15 gånger när barnen var mindre och det slår ingen anna plats.

F

F.d. 25063

Guest

Vilken annan camping får ni bo gratis på under samma förhållande tror ni? Checkar man ut efter gällande avresetid får man givetvis betala för ett nytt dygn. Den som därefter kommer till den lämnade platsen får naturligtvis betala för den tid man bor på campingen. Är ganska säker på att denna regel gäller på alla campingar.

F

F.d. 27368

Guest

Snälla tala om var man handlar märkesvaror billigare !!! Så åker vi det i stället.
Vi ju inte lägga ut en krona mer än nödvändigt.
Just nu på väg till Ullared för säkert hundrade gången under många år.
Gunilla

Är det verkligen billigare på Ullared ? Har bara varit en gång förra sommaren och upplevde inte denna hysterin folk verkar ha .

Men för att återgå till ämnet så upplevde jag ungefär samma sak förra året . Då vi köpte våran första husbil och åkte på första semestern i Sverige .
Av 10 campingplatser vi besökte är det bara 2 jag kan tänka mig att återvända till . Tyvärr så fri campar vi hellre numera så illa var erfarenheten efter första sommaren .

F

F.d. 352

Guest

Hm.... kanske skulle vart tyst om mina första intryck av just Ullared som Shopping-hak för det var som sagt inte egentligen vad tråden skulle handa om....

Att det finns regler om att man inte får checka ut och in hur som helst förstår jag med men har man ett serviceyrke så tycker jag man skall leva upp till det.... Har man sen ett serviceyrke OCH till råga på allt befogenheter, så är det ännu viktigare att kunna vårda sina kunder och vara flexibel för att på så sätt få ett gott rykte och göra sin "produkt" omtyckt!
Här brast det fullständigt tycker jag då det enbart var principer och sura miner..... stick härifrån för det finns fler som det duger till var herrns filosofi!!!!

Nåja, jag har iaf delat med mig av en erfarenhet och jag åker helt klart inte dit igen..... Då finns det roligare ställen som passar mig/oss bättre!

H

hianders

Guest

Har bara en natts erfarenhet av Ullareds Camping (i ösregn) men kan hålla med om att jobbar man med service så gäller det att se till kunden och dess behov samt vara SMIDIG! Det vinner man på -gott bemötande sprids till dina vänner och dåligt också!! Vad vinner campingen på det? Dåligt bemötande?!!!

fru hianders (som ännu sålänge jobbar med kundservice hos SJ)

H

hianders

Guest

Det är klart att SJ finns kvar!!! Men får konkurrens på spåren 2010! Så, kundservice är jätteviktigt!!

Inger/fru hianders

F

F.d. 10115

Guest

Hur funkar det med tidtabeller och sånt nuförtiden...? Min fru tågpendlade i början på nittiotalet med fick börja köra bil efter som man aldrig kunde veta när tåget kom och gick,trots att det igentligen fanns tidtabell. Hade det varit billigare med tåg hade man kanske provat nångång:)

H

hianders

Guest

Det finns tidtabeller, både i pappersformat och på www.sj.se
Miljövänligt alternativ! :)

Inger/fru hianders

B

Boxer

Guest

Jag har aldrig satt min fot i Ullared, sånnadär ställen ger mej mardrömmar.
Däremot gillar jag att åka tåg, testa någon gång det är trevligt och avslappnande.
Köra tåg är faktiskt ännu roligare.

/Thomas Lokförare

Egil 84

HBK Medlem
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2026

Haverdals familjecamping 1.5 mil norr om Halmstad !!!!!

Inatt kände vi för att ta in på camping, och började sökandet.......
Fullt överallt....
Då kommer vi till denna trevliga camping som vi gärna
ger 5 rosor.

Mycket trevligt bemötande,vi fick information om allt på campingen
och i dess närhet. Ett mycket fint informationsblad .
Rena trevliga servicebyggnader.
Denna camping rekomenderar jag gärna.

Hade gärna stannat en natt till ( om det varit bättre väder)

:) :) Gunilla

Toppen