• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ring gratis med Viber i Iphone

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Är det någon som testat Viber applikationen ?
Jag lade in den samt mina jobbarkompisar och då får man fram som en kopia på sin telefonbok och ringer då gratis till alla Viberanvändare = ingen uppkopplingskostnad heller .

Så när man ringer går man bara in i Viber ikonen och får fram sin telefonlista och då ser man alla som har Viber .

G

Göran & Carola

Guest
Sv: Ring gratis med Viber i Iphone

Är det någon som testat Viber applikationen ?
Jag lade in den samt mina jobbarkompisar och då får man fram som en kopia på sin telefonbok och ringer då gratis till alla Viberanvändare = ingen uppkopplingskostnad heller .

Så när man ringer går man bara in i Viber ikonen och får fram sin telefonlista och då ser man alla som har Viber .

Jag väntar på Android appen.

jdjiveco

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2025

En kommentar bara. Om ni inte har koppling till WiFi (trådlöstnät) så är det troligt att ni får betala för datatraffiken på 3G nätet....Vill inte vara glädjedödare...

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag testade på jobbet och det debiterades inte något på mitt kort eftersom det tydligen gick på den internet uppkopplingen man har i Iphonen .

Jag har ju kontantkort så jag ser ju det direkt .

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

En kommentar bara. Om ni inte har koppling till WiFi (trådlöstnät) så är det troligt att ni får betala för datatraffiken på 3G nätet....Vill inte vara glädjedödare...

Om man äger en iPhone så har man sannolikt dataabonnemang, i mitt falla 10 GB/mån, så kostnad för datatrafik gäller bara utomlands.

Fantastisk ljudkvalitet när man ringer med Viber, bättre än vanlig telefoni. Snart kommer SMS, då fattas bara videotelefoni.

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022

Om man äger en iPhone så har man sannolikt dataabonnemang, i mitt falla 10 GB/mån, så kostnad för datatrafik gäller bara utomlands.

Fantastisk ljudkvalitet när man ringer med Viber, bättre än vanlig telefoni. Snart kommer SMS, då fattas bara videotelefoni.

Använder du "fring" får du även videosamtal. Med "fring OUT" kan du även ringa fasta nummer som inte har "fring" nedladdat mot en mindre avgift. Har inte provat så jag vet inte hur bra det är.

F

F.d. 29841

Guest

hej B-Å
Vi som har kabel Tv i Köping. Vi kan ringa varandra helt gratis, det är vist 5000 st.

Men varför ska man göra det? Köping är litet men jag känner inte alla i alla fall.
Och vad ska man säja åt dom? kanske lägg på.

Men i VarTofta bor väl inte så många.
Ha en bra telefon helg.
Lycka till i IDRE 2011.
/Vidhem

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag vet inte hur många det kan bo i Vartofta för jag bor inte där utan i Falköping , du kan ju busringa lite ;) ..

Jo det skall bli kul i Idre V7 .

jdjiveco

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2025

WiFi, då är funkar det som Skype men om man är utanför Sveriges gränser och utnyttjar 3G nätet tillkommer peering kostnad på datanätet som kan variera berorende var man finns....

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Använder du "fring" får du även videosamtal. Med "fring OUT" kan du även ringa fasta nummer som inte har "fring" nedladdat mot en mindre avgift. Har inte provat så jag vet inte hur bra det är.

Jo, jag har testat Fring med video och även Skype till vanliga nummer men vitsen med Viber är enkelheten (ingen registrering) och ljudkvaliteten. Man kan hoppas på att videosamtal kommer på sikt.

BoBil333

FD HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023

Hej,

Jag bara instämma i de många redan har sagt här, har provat Viber i en vecka nu överlag är det kanonbra och har man bara fri mobilsurf i sitt abonnemang så är det bara att köra på i Sverige och försöka hitta WiFi spots utomlands, enda nackdelen jag upptäckt är att man ibland får man en dålig "linje" i walkie talkie stil men då går det ju bara att ringa upp igen.

God jul på er från en ny medlem

mvh Bosse

F

F.d. 24435

Guest

Helt rätt, hatr man INTE UPPKOPPLING MOT WIFI springer kostnaderna iväg med stora steg. Det är en avsevärd datamängd som används vid ett telefonsamtal...har man tillgång till WIFI är Viber superbra, bra kvalitet i ljudet och det bästa av allt, gratis.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Helt rätt, hatr man INTE UPPKOPPLING MOT WIFI springer kostnaderna iväg med stora steg.

I Sverige säljs iPhone med dataabonnemang så det är utomlands man får se upp med roamingkostnader. Då kan det vara bra med McDonalds m.fl. WiFi-hotspots.

Toppen