• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rimor

F

F.d. 18616

Guest
Jag har en Rimor Europeo NG 9 inte så vanlig i Sverige.
Fordchassie 140-350 boxad till 171 hp bakhjulsdriven med tvillinghjul 6 växlad (dyrt chassie)
Hade en Weinsberg med Fiat Ducato paketbilschassie,ja Fiats chassier är ju lika uppbyggda
varese man skall transportera gods med temporära belastningar eller husbil med konstant belastning med övervikt.
Jag som tekniker vet vad det innerbär,onormal förslitning av alla chassiets komponenter.
Vem av oss kör med vår Volvokombi ständigt fullastad?
Nej gå inte på försäljarens joller om lastvikter,kan konstatera att husbilen är i det närmaste
fullastad när den är tom.Ex.Husbil totalvikt 3500kg reg för 6 personer lastvikt 480 kg.
6 personer x75=450,ja ombyte är inget att tänka på.
NÄ köp ett chassie som pallar för högre vikter glöm hur inredning är utrustad.
Alla fabrikanter använder samma grejer,kylskå,värme vvs etc etc.
Kolla på kama fritid!!

F

F.d. 122

Guest
Sv: Rimor

Halloj. Jag försöker hjälpa min kompis med sin Rimor. Han får inte igång sin Truma värmare. Det kommer ingen 12voltsspänning dit. Var sitter det någon säkring/microbrytare??? Jag är inne på min nionde husbil, och meckat massor. Har väl aldrig mött på att nån försöker göra det så svårt för någon. Jag har snart skruvit ner halva inredningen. Tro o hopp att kanske någon kan hjälpa. Mvh. Thomas :)

Toppen