F
F.d. 18616
Guest
Jag har en Rimor Europeo NG 9 inte så vanlig i Sverige.
Fordchassie 140-350 boxad till 171 hp bakhjulsdriven med tvillinghjul 6 växlad (dyrt chassie)
Hade en Weinsberg med Fiat Ducato paketbilschassie,ja Fiats chassier är ju lika uppbyggda
varese man skall transportera gods med temporära belastningar eller husbil med konstant belastning med övervikt.
Jag som tekniker vet vad det innerbär,onormal förslitning av alla chassiets komponenter.
Vem av oss kör med vår Volvokombi ständigt fullastad?
Nej gå inte på försäljarens joller om lastvikter,kan konstatera att husbilen är i det närmaste
fullastad när den är tom.Ex.Husbil totalvikt 3500kg reg för 6 personer lastvikt 480 kg.
6 personer x75=450,ja ombyte är inget att tänka på.
NÄ köp ett chassie som pallar för högre vikter glöm hur inredning är utrustad.
Alla fabrikanter använder samma grejer,kylskå,värme vvs etc etc.
Kolla på kama fritid!!
Fordchassie 140-350 boxad till 171 hp bakhjulsdriven med tvillinghjul 6 växlad (dyrt chassie)
Hade en Weinsberg med Fiat Ducato paketbilschassie,ja Fiats chassier är ju lika uppbyggda
varese man skall transportera gods med temporära belastningar eller husbil med konstant belastning med övervikt.
Jag som tekniker vet vad det innerbär,onormal förslitning av alla chassiets komponenter.
Vem av oss kör med vår Volvokombi ständigt fullastad?
Nej gå inte på försäljarens joller om lastvikter,kan konstatera att husbilen är i det närmaste
fullastad när den är tom.Ex.Husbil totalvikt 3500kg reg för 6 personer lastvikt 480 kg.
6 personer x75=450,ja ombyte är inget att tänka på.
NÄ köp ett chassie som pallar för högre vikter glöm hur inredning är utrustad.
Alla fabrikanter använder samma grejer,kylskå,värme vvs etc etc.
Kolla på kama fritid!!