Sv: Rimor
Hejsan Per,
Sorry for det sena svaret, varit sa upptagen med registreringen av husbilen.
Det ar inte svarare att registrera en husbil i Belgien an i Sverige kan jag tanka mig om man inte importerar for da blir det genast svarare med bestammelsen osv, viktigt att man har det EURO papperet som bevisar att bilen ar godkand inom EU staten utan krangel. Allt detta later fantastisk men det finns egentligen ingen EU for dom kommer inte overens, det ar prciessom The United States och alla stater har olika lagar.
Sant som dus skriver Rimor ar vanligare i Belgien men Rimor pa Mercedes chassi ser man inte mycket for som kostar en hel del mer an dom vanliga pa Ford chassi. Vi har ej kopt utav en handlare sa att man ska vara mycket forsiktigt for en privat person behover inte lamna nagra som helst garantier med andra ord husbilen saljs i befintlig shick kand av koparen som man bruka skriva i forsaljningsavtal.
Jag kanner ej till den Rimor forsaljare i Aiwaille som du namnde men det later interessant ska sakert tag en svang forbi, tack for tipset.
Dus skrev att Belgien var dina foraldrars hemland, vart ar dom ifran, Wallon sida eller den Flamlandska delen ? Jag personligen trivs jattebra har nere men priserna pa matvaror har langt overstiget dom Svenska trots att momsen ar "bara" 21%. Belgiska staten har igar annonserat att en hojning pa 30% ar pa vag pga att ravaror har gatt up i samma takt. EURO tag knacken pa oss alla, det var battre for med den gamla Belgiska frank da visste man atminstaende vad man hade i fickan, 1000 frank var 1000 frank nu motsvarar det € 25 men det kanns som man bara hade € 15 i fickan.