• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rimor eller Sunlight

F

F.d. 7702

Guest
Hej är det någon som har erfarenhet av fabrikaten. Sunlight sälj av Kodat i Fritsla. Kan man få ett tips om kvaliteen, sägs vara en s.k. instegsmodell

sune

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: Rimor eller Sunlight

Alla husbilar bygger på samma ett fåtal bilar. Skåpen görs på nästan samma sätt av alla fabrikat. Alla husbilsfabrikanter köper delar , delar som går igen i både dyr och billig bil.
Kvaliteten på dessa märke är lika bra eller dålig som viket annat fabrikat som helst.

På ny bil har du garanti ....så det är bara att kämpa på tills allt fungerar som det ska!!!!

kjellemona

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5065
Medlemskap
2022

Hej
Vi har en Sunlight av årets modell och har även haft en äldre modell av samma märke, en -05 och kan rekomendera husbilen. Har inte haft några som helst problem och skall om några dagar resa ner till Spanien med den.

Kjelle :yes:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Det finns Dethleffs Sunlight. Är det samma Sunlight?

U

ulven

Guest

Sunlight som husbil kan jag bara hålla med kjellemona :yes:
Jag har oxå en Sunlight 2010 husbil

// Per

Lotta & Håkan

FD HBK Medlem
Kommun
Monchique
HBK-Nr
15072
Medlemskap
2023

Vi har inte haft våran Sunlight Dethleffs så länge men är helnöjda! Allt fungerar och vi använder verkligen allt även duschen som är bra med riktiga duschdörrar i den modellen som vi har.

(En 2007:a som är uttagen aug-09)

Står en liknande hos vår försäljare här i Stenungsund:wink:

//Lotta

Toppen