• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Riktigt bra service av HUSBILSLANDET

F

F.d. 50069

Guest
Ett exempel på hur alla husbilsfirmor borde funka

Joo, vi stod med husbilen på en ställplats (Spiken) och på morgonen så skulle alla bestyr skötas i vanlig ordning , ja ni vet;)

Plötsligt tjoade frugan till;
"Det går inte att öppna locket till toatanken"

Ve å fasa...:(, ni kan tänka er vad som hände!
För hela mekanism hade brakat ihop, för det sitter ju lite kugghjul och överföringar mellan sitsen och tanken och där låg problemet.
Så det var bara att dra ut tanken och hela laddningen rasade ner på innergolvet.
HEMSKT.....

Nåväl, det är tur att man är gift men sjuksköterska;)

Jag ringde i halv panik till Husbilslandets verkstadschef Nicklas och klargjorde våran elände........

Han sa;
Ge järnet och kom så får vi se vad vi kan göra:)
Vi kom upp med en jäkla fart och Nicklas och två andra gubbs hade släppt allt för att hjälpa oss.

TIPS TIPS:rolleyes:
Felet var att det sitter ett gäng skruvar som man når inifrån kassetluckan som hade gängat ur sig och då kom mekanism i olag ......
Så kontrolldra skruvarna nån gång så slipper ni "skitjobbet"

Men ett grymt stort TACK till Husbilslandet och dess personal med Nicklas som får ett extra TACK.:D

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: Riktigt bra service av HUSBILSLANDET

Alltid kul med bra positiv reklam för en firma.

Hade detta problem på tidigare husbil , uppmaningen är bra , efterdra gärna skruven innan det händer. Skulle man inte kunna fixera skruven med lite nagelack eller dyligt?

F

F.d. 50069

Guest

Hej.
Jo självklart skulle man efterdra dessa skruvar, men de sitter ju så att man inte direkt tänker på dem......
Sen är frågan om man skall behöva gå runt och efterdra skruvar på en så pass dyr produkt som en husbil:confused:

Fast det är nog värt besväret för alternativet som vi råkade ut för är "skitjobbigt";)

F

F.d. 25520

Guest

Ett exempel på hur alla husbilsfirmor borde funka

Joo, vi stod med husbilen på en ställplats (Spiken) och på morgonen så skulle alla bestyr skötas i vanlig ordning , ja ni vet;)

Plötsligt tjoade frugan till;
"Det går inte att öppna locket till toatanken"

Ve å fasa...:(, ni kan tänka er vad som hände!
För hela mekanism hade brakat ihop, för det sitter ju lite kugghjul och överföringar mellan sitsen och tanken och där låg problemet.
Så det var bara att dra ut tanken och hela laddningen rasade ner på innergolvet.
HEMSKT.....

Nåväl, det är tur att man är gift men sjuksköterska;)

Jag ringde i halv panik till Husbilslandets verkstadschef Nicklas och klargjorde våran elände........

Han sa;
Ge järnet och kom så får vi se vad vi kan göra:)
Vi kom upp med en jäkla fart och Nicklas och två andra gubbs hade släppt allt för att hjälpa oss.

TIPS TIPS:rolleyes:
Felet var att det sitter ett gäng skruvar som man når inifrån kassetluckan som hade gängat ur sig och då kom mekanism i olag ......
Så kontrolldra skruvarna nån gång så slipper ni "skitjobbet"

Men ett grymt stort TACK till Husbilslandet och dess personal med Nicklas som får ett extra TACK.:D

Ett tips!

Man öppnar luckan till tanken innan man utför sina behov.

Bengt

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Jag har samma goda erfarenhet av fin service från Husbilslandet. Därför blev det affär igen och nästa bil hämtas på torsdag åttadagar. Att ha den verkstaden bakom ryggen känns bra. :) (Nya bilen redan upplagd i det virtuella garaget men byter avatar när jag tagit en bättre bild)

F

F.d. 50069

Guest

Till Bengt:)
Jajamensan helt rätt, men denna gång så blev det galet förmodligen;)

Fast det råder en delad uppfattning om den saken....alltså öppen eller stängd lucka vid själva akten......

Fast det är nog så att sköter man luckan utan stjärtpåverkan så belastas mekaniken mindre ( på luckan alltså;))

Sen finns den blygare skolan som vill undvika ljudsensationen av det högre fallet, så i detta ärende passar nog det bevingade uttrycket extra bra.

SMAKEN ÄR SOM BAKEN DELAD :twitcy:

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Efter liknande erfarenheter så gör vi som Bengt. Luckan öppen gäller.
Det är inte kul rengöring annars om det går fel. Jag vet för det har hänt.

F

F.d. 55397

Guest

Ringer Husbilslandet Onsd em för nån vecka sen " låter som ett hjullager är på G och varmvattnet funkar inte (blir bara ljummet)" efter en runda på Trollstigen.

Kom före telefontiden kl 09 i morrn så kan vi kika på det, och åtminstonde lära dig hur vreden skall stå. Vi skall strax gå på semester o har fullt upp!

Torsdag kl 15 var termostaten bytt o nytt hjullager ditsatt.....

Dessutom:
Sitter o bidar min tid medan hjullager är på väg "va sitter du här för? Du måste väl äta? Låna en bil o åk till Picasso, där är det fint!"

F

F.d. 50069

Guest

Det finns några firmor som kanske skulle må finfint av att göra ett studiebesök där:confused:
Nu när vi var på rep.besök hos dem så var det lite brist på begagnade husbilar enl. Försäljarna......
Hur många firmor har det problemet kan man undra?

Joo, när vi ändå var uppe och fick våran panikreperation gjord så tyckte Verkstadchefen Nicklas att en fukttest är läge att göra (när vi ändå är där, så att säga)

Grymt bra:)

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Luckan stängd.:swoon:

Då får dom rengöra den också, efter en gång med nr 2 lär dom hålla den öppen:twitcy:

Undra om dom har luckan stängd hemma också:wub:

Jahn Nilsson

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
5182
Medlemskap
2025

Hej på er där ute !

Vill bara samtycka och vedimera, att byta på något annat ställe än
Husbilslandet vore svårt.
Deras service och omtanke är helt suveränt, bara roligt att besöka dem.
Mot där jag köpt bil tidigare, där kände man sig besvärlig varje gång man gick in till deras kundmottagare.

Vill även passa på och tacka för en trevlig helg då husbilslandet hade festhelgen för någon mån sedan.

Ha det alla vi ses säkert på Elmia

Carina- Jahn. Linköping.

Toppen