• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Riktiga nybörjare som har ngr frågor

F

F.d. 12748

Guest
Vi har precis köpt en Mclouis Tandy 671 som vi kommer att få om ca 4 veckor...vi ser verkligen fram emot första helgen med husbilen.

Tar gärna emot tips på bra länkar/butiker för alla slags tillbehör. Har letat på "nätet" efter bl a: larm (gas/inbrott, mm), plastporslin, glas, muggar och annat som är bra att ha. Har inte hittat det jag söker, ännu. Skulle bli väldigt tacksam för lite hjälp på vägen. :)
hälsningar Pyttan och Ove

F

F.d. 12748

Guest
Sv: Riktiga nybörjare som har ngr frågor

Tack för hjälpen, kommer du på ngt mer så maila gärna!
hälsningar Pyttan & Ove

F

F.d. 12748

Guest

Tack det var många bra länkar!!!
hälsning Pyttan & Ove

F

F.d. 12748

Guest

Tack Anette, väldigt bra länk!
mvh Pyttan&Ove

F

F.d. 52929

Guest

Hej, och lycka till med nya bilen, vi är också nybörjare "2 År" vi köpte våra första grejor på Rusta och biltema. dom har ganska mycket fritidsgrejor i plast "tänk på totalvikten" och vi använder en hel del engångsgrejor eftersom vi oftast har med våra barnbarn på våra excursioner. Då ska man inte behöva stå och diska dan i ända. ÖB har ganska bra priser på engångsartiklar.När det gäller annan utrustning till bilen tycker jag att man får känna sig fram lite grann, Tycker att vi börjar få lite kläm på vad som behövs och inte.

F

F.d. 12748

Guest

Hej och tack för tipsen!
Hade ni husvagn innan eller var ni helt noviser som vi är? Har ni råkat ut för ngt som kan vara värt att veta, så kanske man kan undvika att göra "samma misstag"?
mvh Pyttan&Ove

R

Ruth o Bosse 1

Guest

Hej och tack för tipsen!
Hade ni husvagn innan eller var ni helt noviser som vi är? Har ni råkat ut för ngt som kan vara värt att veta, så kanske man kan undvika att göra "samma misstag"?
mvh Pyttan&Ove
Hej!
Vi är oxså nybörjare köpte våran bil i mars men har haft husvagn imånga år.
Var ute i sommar mycket skönt detta skulle vi ha gjort för länge sedan.
MVH Ruth o Bo

F

F.d. 12748

Guest

Hej
Det var kul att höra att ni gjorde ett bra val, jag har aldrig testat husvagn, det känns för omständigt. Ser verkligen fram emot vår första resa.
mvh Pyttan&Ove

F

F.d. 12748

Guest

Tack för tipset, vi kommer antagligen att åka till mässan!!!
mvh Pyttan&Ove

F

F.d. 5447

Guest

Vores husbil er en Tandy 673, som vi er mycket nöjda med. Vi er helt nye i "branchen", fik vores husbil den 25. juli 2008 og kørte samme dag på 14 dages semester i Tyskland/Schweiz/Österrike og Italien. Noget af en start!! Men alt er stort set gået fint og vi har fået god hjælp af Bosse (Weidar) i Kalmar samt ikke mindst af at læse på husbilsklubben.se.

Vi købte husbil, fordi vi bor i Sverige (5 mil fra Kalmar) og jobbar i Danmark 3 dage/vecka. Så fungerer det vældig godt at bo i husbilen. Vi håber, at det også vil fungere, når det bliver vinter....

Hilsen Bjarne & Kirsten

F

F.d. 12748

Guest

Vad roligt att ni också har en liknande husbil och är nöjda med den. Har du ngr bilder på er husbil? Det skulle vara kul att se hur husdelen är planderad.
mvh Pyttan&Ove

F

F.d. 12748

Guest

Jättestort tack, men vi har ännu inte hunnit bli "fullvärdiga" HBK medlemmar men är på gång.
mvh Pyttan

F

F.d. 3088

Guest

Här kommer mitt förslag

Calles :D

Gurra

Toppen