• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Restips Italien via Montenegro

F

F.d. 15850

Guest
Hej, vi är en familj med 2 barn(10 & 12) som tänkte åka ner mot Montenegro å sen ta färjan till Ancona i Italien nu i sommar, vi ska vara ute i drygt 5 veckor. Vi ska ta med vår gummibåt.Är det nån som har några tips på fina/mysiga städer, bra campingar/stellplatzer, färjeförbindelser eller nåt annat matnyttigt?
/Erika & Patrick:)

F

F.d. 52999

Guest
Sv: Restips Italien via Montenegro

Hej

Vi åkte till Montenegro i fjol via Ungern och Bosnien.Ett tips är att ta in på camping ganska snart när man kommit in i landet.Vi körde runt Kotor bukten och det fanns inte så många campingar när man fortsatte söderut.Budva är en liten mysig ort.Om ni ska ta färja från Split till Ancona kan jag rekommendera ett par dagar i Omis som ligger söder om Split.Mysig stad.Campingen heter camp Galeb.Tänker ni besöka Sarajevo så har dom en ganska centralt belägen camping.Färjor brukar jag kolla på www.aferry.se

Trevlig resa

F

F.d. 52999

Guest
Sv: Restips Italien via Montenegro

Hej
Ja det var en av dom bästa resor vi gjort med husbilen.Nu i år gör vi en liknande resa och ska besöka ett par andra orter i Bosnien på vägen ner.Slutmålet är Kroatien på ön Cres.
Ha det gott

Toppen