• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Reservtank

Göran Hellman

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Är det någon som vet hur många liter det är kvar i en 120-liters tank på en Fiat då den röda reservtanksmätaren tänds? Det är en Cartagho I 51.
Hälsningar Göran Hellman

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Reservtank

C:a 10 liter! Varningslampan kan tändas något tidigare i motlut.

Göran Hellman

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025

Tack Gunnar för svaret. Jag hade fått information om att det skulle vara c.a. 20 liter kvar.
Nu gäller det att fylla på snabbt om lampan tänds.
Hälsningar
Göran Hellman

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Det är möjligt att man ökat reservvolymen på nyare modeller.

Kan tillägga att du får en varningssignal innan reserven är helt tömd. Hur många km som sedan återstår att köra har jag inte vågat testa utan har då tankat direkt. Har alltid en extra dunk på 5 liter med i lastutrymmet.

Jag tankar på IDS i hela Europa och det kan vara långt mellan tankställena.

F

F.d. 25200

Guest

Du kan ju se hur många liter som går på när du tankar, själv har jag ca 20 liter.

// stig

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

VARFÖR?? köra så knappt , MAN KAN tanka innan röda lampan tänds,, och i södra halvan av Sverige är det nästan så att mackarna ligger på rad, men det är klart jag vill själv helst använda kort, på samma mackkedja = med en faktura,men är det kris så gäller ju bankkort överallt, hälsningar fr Glada Huddik , vår idag (nästan) bara -3g!! Lasse

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

lars o margareta, Det var ju inte hur andra gör eller vad man bör göra som frågan gällde, utan hur mycket reserv som finns kvar när lampan tänds! ;)

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

120-literstank var det bästa jag beställde extra på husbilen.
Har inte velat köra helt tomt, som jag brukat göra med ny personbil för att kolla marignalerna.
Som mest har jag fått i 105 liter när jag kört på rött ett tag. Så jag skulle gissa att min bil har ca 20 liter kvar när det börjar lysa rött.

Toppen