• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Reservdelar Växellåda Fiat Husbil 1996

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej

Vem har tips på reservdelar Synkringar till min 1996 Fiat 5 växlad.
Hejsan, förr var det lättare med ett flertal firmor med sidor och sprängskisser m.m. för i princip allt till olika årsmodeller av växellådor till Ducato. Numera är det sämre med listor och beställning, men det finns ändå flera möjligheter än.
Dels så finns det en firma i Tyskland som har servat Sverige med delar länge, numera har de vuxit och nyare bilar har blivit aktuella, men de har däremot gjort sidor på svenska och man kan kolla på deras sidor men de brukar kunna skaffa allt som finns att hitta för det finns flera möjligheter att kontakta dem, t.o.m. telefon.
Här har du deras sida och det finns många som köpt av dem även om man inte längre kan hitta det man vill ha direkt i listorna. Längre ner på denna sida finns kontaktuppgifter på olika sätt.

Det finns även en svensk firma som brukar kunna skaffa mer delar än de visar upp, Femmans växel bråkar ju oftast men det finns delar till de andra växlarna också.

Synkdelar brukar man faktiskt också kunna hitta på Skruvat.se också.
Fiat synk-400.jpg

Börja där så länge, det finns flera firmor bl.a. i England men liite besvärligare sedan Brexit, men funkar ändå.

M.v.h. JAKNRO.

Senast ändrad:
Toppen