• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Reserestriktionerna inom Sverige upphävs den 13 juni

F

F.d. 58689

Guest
Egentligen var väl den enda nyheten i dagens presskonferens att "2-timmarsrestriktionen" tagits bort.
Social och fysisk distansering, trängsel och sammankomster på max 50 pers gäller fortfarande.
 
W

Weckman

Guest
Expressen är omtänksamma........

Visa bilaga 194018
.... 1’a sidan, stor svart text mot gul bakgrund, kan det bli bättre och tydligare?

Skulle tro att vi är rätt många 70-plussare som är glada idag.

TommyD

Tommy.
Läs inte enbart en säljande löpsedel.
Återkom när du läst hela artikeln. Vill inte göra dig ledsen utan ett löp är säljande, innehållet kanske annorlunda.
 

KM

HBK Medlem
Inlägg
316
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2024
Jag sa ju att jag skulle till Norrland, nu har jag iallafall kommit till Sjötorps ställplats vid Göta kanal.
Tanken är Norrland men en tur åt det hållet att köra upp i Örebro mot Hälsingland å sedan Järvsö , Åsarna och över Flatruet å ner i Dalarna till Malung via Särna och sälen.

IMG_20200616_154810.jpg
 

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
Nu har vi kommit till flateruet, med ett fantastiskt väder. Ca femton talet fordon husbilar och husvagnar.

Visa bilaga 194640

Lätt/tillåtet att fricampa där? Har bara erfarenhet av Vildmarksvägen/Stekenjokk högre upp men det kanske är liknande?

Vi ska upp mot Jämtland, men man kanske skulle ta en avstickare till Flatruet några dagar?
 
  • Gilla
Reaktioner: KM

KM

HBK Medlem
Inlägg
316
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2024
Ja med det vädret som var så kan man inte annat säga än, superläge. Det var 50 år sedan det var ett sådant gott väder där.
Tar det så lång tid till nästa gång då är iallafall inte jag där.
Vi svängde av i Ljungdalen å det gick uppför hela tiden, på grusväg men inga problem att köra.
 
F

F.d. 22252

Guest
Tänker att är man avsides och har fått viruset så brinner det i knutarna är det sedan så att inte bägge kan köra känns det otäckt. Är ju inte första gången mannen som i regel är förare har blivit svårt sjuk kan vara corona eller infarkt.
Dö av andnöd och långsam kvävning är ju en risk.....
 
R

RobbeS

Guest
Tänker att är man avsides och har fått viruset så brinner det i knutarna är det sedan så att inte bägge kan köra känns det otäckt. Är ju inte första gången mannen som i regel är förare har blivit svårt sjuk kan vara corona eller infarkt.
Dö av andnöd och långsam kvävning är ju en risk.....

Man får väl ta telefonen och ringa efter Ambulans.;)

Edit: Såg att det blev lite kryptiskt. Menar dock att om man är i Flatruet så finns det en ambulans i Hede sju mil bort plus en ambulanshelikoter i Östersund. Telefonförbindelse finns det också oftast i fjällvärlden. I alla fall dit man tar sig med en husbil. Sen finns det lokala brandvärn och fjällräddning med sjukvårdskompetens. Så man behöver inte köra själv.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 58689

Guest
Tänker att är man avsides och har fått viruset så brinner det i knutarna är det sedan så att inte bägge kan köra känns det otäckt. Är ju inte första gången mannen som i regel är förare har blivit svårt sjuk kan vara corona eller infarkt.
Dö av andnöd och långsam kvävning är ju en risk.....
Låtet lite väl extremt!
Hjärtinfarkt t ex kan man ju få var som helst, när som helst och bara nån mil hemifrån. Behöver inte ens vara ute med HBn!
 
Toppen