• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Resan som inte blev av

Drogen

FD HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
2009 registrerade jag mig här för att samla information till ett ev. husbilsköp. P.g.a. olika orsaker blev det bara hyra vid något tillfälle men drömmen har alltid funnits där. Denna sommaren började vi åter att fundera på husbil. Vi flyger nästan varje sommar till Sydeuropa och de senaste tre åren har det blivit Trogir i Kroatien. Varje dag på väg från lägenheten till stranden har vi passerat en camping med husbilsplatser och tänkt - ”tänk att bo där direkt på stranden, och tänk vad vi flyger förbi på vägen till Kroatien varje år”.Vi gillar att åka bil och åtminstone en av oss hatar att flyga så varför inte köra själva?

Planerna blev mer konkreta, vi drog upp tänkbara färdvägar, tidplan, budget och inte minst vilken typ av husbil ska vi ha? Fullvärdigt medlemsskap i Husbilsklubben betalades för att kunna samla ännu mer information. Vi reser oftast tre personer, ibland två och enstaka resor fyra. Hyrbilarna har varit under 6-metersgränsen vilket har känts lite trångt men lättmanövrerat och bra. Vi siktade in oss på helintegrerat runt 7 meter.

Nu närmade det sig köp och min bevakning på Blocket levererade ca 20-40 husbilar per dag. Efter några samtal och mail så hade vi sorterar ut två objekt och nu var det nära. Efter ytterligare samtal med en säljare kom vi överens om tid för visning och kontrollvägning en lördag. Nu var det riktigt nära och på kvällarna flög tankarna iväg till vår efterlängtade semester nästa sommar, men även hösten här hemma i Sverige och allt vi skulle köpa till bilen när den väl var vår. En rutt bestämdes på vägen hem som passerade både Biltema, NetOnNet och Ullared.

Tog ledigt fredag för att ordna det sista med bank och försäkringsbolag samt handla lite lämplig matsäck då det var ganska långt till säljaren. På fredagkvällen satt vi mest och drömde medan vi väntade på att få åka och hämta bilen när säljaren ringde. ”Hej, jag ville bara avboka visningen i morgon, jag har precis sålt bilen”… Snacka om antiklimax!

Det kommer fler tillfällen men besvikelsen på den säljaren är minst sagt stor just nu. Han skulle höra av sig om det kom in något liknande och det hoppas jag att han gör, så jag kan be honom dra åt h-vete. Men det blir en annan historia :)

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025
Sv: Resan som inte blev av

Grattis till husbilsköpet! By the way kan jag nämna att vi stod på campingen i Trogir, som Du beskriver i Ditt inledningsinlägg, i 11 dygn i juli i år. Jättebra, tyckte vi och ett fantastiskt värdskap från personalens sida. :)
//Kjell

Drogen

FD HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
Sv: Resan som inte blev av

Tack för den infon Kjell. Det blir nog det enda vi bokar för att vara säkra på att inte missa. Kommer du möjligen ihåg priset på campingen?

Toppen