• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Resa till Portugal Ht-08

F

F.d. 3526

Guest
Hej! Vi ämnar ht-08 resa söderut till Portugal.Från norr till söder.Önskar info.om bra vägar samt campingplatser.Vi har tidigare rest iSpanien och använt oss av Camping-C.
heque.I Portugal finns bara två platser att tillgå.Känner ni till något annat betalningssätt. Hoppas på många svar. Göran o Birgitta.:p :spinny:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Resa till Portugal Ht-08

Det finns ett bättre alternativ än CampingCheques enligt min uppfattning som är ACSI.

Man slipper krånglet med att återlämna och betala för bytet av överblivna checkar och det finns betydligt fler anslutna campingplatser. Vi har dessutom märkt att campingägarna verkar mer positiva till detta system.

Nackdelen, om man vill se det så, är att man måste betala på platsen.

Yvonne & Johnny

HBK Medlem
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
264
Medlemskap
2025

Hej!
När vi har vart i Portugal har vi alltid använt internationella campingkortet, det funkar på nästan alla campingar där ,men man måste ju då betala på plats. :) Vägarna i Portugal är ganska bra överlag tycker jag, vi brukar komma in vid Chaves, där finns en fin camping ca 3-4 km utanför stan. Sedan åker vi ut mot kusten och följer den ner till algarve till våra favoritorter Armacao de Pera, Vila Real de Santo Antonio och Monte Gordo.
Vi brukar vara nere ca 1½-2 månader och då hinner man åka runt en del för landet är ju inte så stort.
:) Ha de bra

S

spik49

Guest

Hej!
Ska resa till Portugal nu i mitten på Januari till mitten på Mars 2008. Ser att ni har gjort några sådana resor. Går det att fylla tyska eller svenska gasoltuber på något bra ställe? Tacksam för alla tips vi kan få.
Ing-Britt & Kjell:D

Möller

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
168
Medlemskap
2025

Vi reste genom hela Portugal denna höst. Vi kunde använda Camping Card ACSI de nätter vi låg på Camping förutom i Lissabon. Fast vi fricampade de flesta nätterna och då oftast ute vid kusten. Det var inga problem att göra detta. Vi stod aldrig ensamna någonstans. Som vanligt är så söker vi husbilsägare till varandra när kvällen kommer. Det var aldrig någon som ifrågasatte våra ställplatser. Dock kan det vara svårt att hitta några platser längs den mest turisttäta delarna av Algarvekusten. Vi har många possitva upplevelser av Portugal som vi gärna delar med oss.
Lycka till!
Möller i Varberg:D

Toppen