• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Resa Norrover

F

F.d. 839

Guest
Hejsan,

HBK 813 (stickers finns pa plats fram och bak) borjar sin resa Norrover Fredag kvall 071109. Blir lite jobbigt eftersom jag ska kora solo men det blir en upplevelse (igen) att kora en langre stracka med den (nya) husbilen och testa dess prestanda - forbrukning osv.

Den valda vagen denna gang blir : Gent - Antwerpen - Venlo - Duisburg - Munster - Bremen - Hamburg - Padburg - Odense (Storabaelt bron med Bizzkortet) - Kopenhamn (Oresundsbron med bizzkortet) - Malmo - Arlov - Lindome (Goteborg) .. sedan far jag se vad det blir :)

Gent 071108.

Andrade planer. Det lar inte bli att jag tag broarna fick igar 5 stycken SMS att Oresundsbron var stangd for all trafik, tror att vindstyrka overstiger det tillatna. Ar inte villig att bli staende i Danmark sa har beslutat att tag farjan Travemunde - Trelleborg for € 112 (dagtid utan hytt) enkel resa incl husbilen max 9m. Forutom det valdigt laga priset sa sparar jag ca 28,5 mil att kora genom den sista biten i Tyskland (Lubeck - Puttgarden) och slipper ocksa hela Danmark vilket ge mig ytterligare en besparing pa bransle eftersom diesel priserna gar "skyrocking" idag. Pa kontinenten fran och med idag € 1,25/l :mad:

Gent 071109

Vadret .. fy tusan. I provincen Oost-Vlaanderen (dar jag bor) blaser det fruktansvart med styrkor up mot 125km, lasbilar blast omkull pa motorvagen, takpannor flyger genom gatorna som pannkakor. TT linje kommer att installa sina farjor fran Travemunde nar stormen drar over, det hela ser inget vidare ut :( . Ovadret rasar nu vidare i Nord-Ostlig riktning over Tyskland mot Skane, tror att det varsta ar over for oss pa kontinenten.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Resa Norrover

Hör av dig när du kommer till Götet, vi kan kanske träffas ett gäng över en kopp kaffe och gagga lite.
Vi är ju ett par stycken här i närheten.

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024

ha en dejlig tur og kør forsigtigt.
håber ikke Øresundsbroen er blokeret når du når dertil ( det har den været idag, med trafik kaos )
hilsen Michael og Marianne 788:wink:

F

F.d. 52938

Guest

Hej 813!
Trevlig resa o kör försiktigt! Nu blåser o regnar det som f-n i Göteborg men det blir nog bättre i morgon.
Mvh Frank 59

F

F.d. 4879

Guest

Välkommen till Sverige igen! Känner du att du behöver ett stopp i Stockholm så är du välkommen att sova över, bara att ringa!
Kia och Göran

F

F.d. 839

Guest

JanneEkan,

Sjalvklart, skulle vara jattekul, nya ansikte sager jag aldrig nej till. Meningen med min stoppover Goteborg ar att besoka min grabb i Molndal (om han ar hemma) och installera en cruise control pa JRLarmCenter (Lindome). Forutom Stena farjelaget (Masthugskajen) kanner jag inte till nan mycket mera i Goteborg vet bara att dom har jatte goa raksmorgasar :) pa Fredasgatan (tror att kondisen ligger pa hornet Dalhemsgatan eller Marielundsgatan i Molndal.

F

F.d. 839

Guest

Kolis 75,

Tackar sa mycket for erbjudandet, one never know. Sitter fortfarande hemma och vantar pa besked fran vissa myndigheter det ar dom besked som kommer att avgora hur pass langt Norrover jag ska aka. Klara jag av att gora allting i Goteborg finns det ingen anledning att aka langre Norrover, det ar inte den ratta arstiden for sant. Meningen fran borjan var att jag skulle till Umea men den tanken borja bli mindre och mindre.

F

F.d. 839

Guest

Frank 59,

Har hort att det ska bli riktig busvader i helgen, det ligger ett enormt stort lagtryck just over Skane sa det kan sakert medfora fordrojningar pa bron.

F

F.d. 4879

Guest

Ja det stämmer tyvärr. Det verkar kunna bli årets första riktiga skitväder över hela Sverige. Här i Stockholm har det blåst ordentligt inatt samt regnat från sidan ungefär, tur att det är 6 grader varmt annars hade vi haft mycket snö nu, man vet aldrig.. Kör försiktigt!

/// K&G

F

F.d. 839

Guest

Michael & Marianne 788,

Tackar. Skulle det visa sig att det blir allt for blasigt kommer dom att stanga av bron, varit med om det tidigare.

Kanske ett battre alternativ ar att tag Storabaelt bron och sedan farjan Halsingor - Halsingborg eller varfor inte ett kombinations ticket Puttgarden - Rodby - Halsingor - Halsingborg. Med camping kortet och ett gront (ar 2007) valideringsmarket far man ocksa 10% rabatt.

Pirkko & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
415
Medlemskap
2026

Lycka till med resan!
Själv kom jag hem från Finland igår. Åkte via Haparanda och såg varken snöfall eller blixthalka! :)
Skulle du vara i närheten och saknar elplats så går det att ordna hos oss! // Pirkko

F

F.d. 839

Guest

Pirkko & Kjell,

Tackar for erbjudandet men hade inte tankt mig att aka sa langt Norrover. Ifall tid och vadret tillater kommer Umea bli min Nordligaste breddgrad.

Men sjalvklart sommaren 2008 ja da ar det full fart igen och ska till Hammafest via Rovaniemi eftersom min dotter alskar Santa Village.

Pa tala om strom. Jag har 3 st bo batterier var och en pa 120aH , 1 solcell 120W och en mycket tyst gaende 1kW generator. Klarar jag mig inte med det ja da vet jag inte heller ;)

Senast redigerad av en moderator:

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025

Roland. Ta nu detta som ett skämt!!!

Det var kanske länge sedan du läste Sveriges geografi så du kanske har glömt att Karlskoga ligger i den södra delen av Sverige.
Pirkko & Kjell bor nämnligen i Karlskoga.

Ha de

F

F.d. 839

Guest

Kingen,

Nejda, geografie ar det inget fel pa men visste inte att Pirkko & Kjell bodde i Karlskoga, ska kanske i fortsattningen se efter vart vederborande ar bosatt ;).

Toppen