• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Resa Hurtigrutten

F

F.d. 4618

Guest
Hej alla!

Har tidigare frågat om Hurtigrutten och ev. ställplats i Tromsö. Nu har vi släppt den tanken och istället bokat en resa från Kirkenäs till Bergen med personbil den 18 aug. i år. Det blev tydligen mycket dyrt att åka från Tromsö tor för inga rabatter gäller då och just i år har de 25% rabatt i aug. + 10% seniorrabatt så total kostnad 10.185,- per man med utsideshytt och sen tillkommer ju övernattningar och bilkostnad till Kirkenäs resp hem från Bergen.

Detta får bli lite av en av våra drömresor framöver.

Trevlig resesommar!
Kerstin o Stig

F

F.d. 50024

Guest
Sv: Resa Hurtigrutten

Hejsan.

Då får vi önska er en trevlig resa. Det blir en upplevelse ni aldrig glömmer!
Vi gjorde den resan sommaren 2005 men då från Bergen till Kirkenes. Enda "felet" som vi upplevde var att resan tog för fort slut, så därför gör vi ungefär samma turen i år men då med husbil. Vi har tänkt att åka Sverige uppover och in i Norge vid Narvik. Sen bär det av nedover från Senja, Lofoten och hela norska kusten, helt till Trondheim.

Hälsningar Torotor/Torill

Essal

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2026

Hei
Om ni skall åkat till Lofoten då är det ett måste att ta en tur till Andöy (väg 82) och åka på val safari. Det är en häftig upplevelse. Det kostar ca 700 NOK men det är värt varje krona. Det finns bra ställ plaser i Andöy

Essal

F

F.d. 50063

Guest

Önskar er en (det blir en trevlig resa jag lovar)underbar resa. Jag och min man gjorde den 1998 och åkte Bergen Kirkenes tor, helt underbart. Det var innan vi hade husbil. Det var nog en av de bästa resor vi gjort. Helt underbar!! Underbar mat och trevligt sällskap(alla nationaliteter) och underbar utsikt både dag och natt.(Vi åkte när det var midnattssol)

F

F.d. 7597

Guest

Hoppas ni får en jättefin resa, det är otroligt vackert att åka med Hurtigrutten. Hoppas vi får ta del av era upplevelser, när ni kommer hem igen. Jag förutsätter att ni får vackert väder, själv har jag varit rejält sjösjuk vid ett par tillfällen. Men det är många år sen så det är nog mycket bättre väder nu för tiden, hoppas jag i alla fall. Många varma semesterhälsningar från Roland o Ulla

F

F.d. 53018

Guest

Hei! Skal dere gjøre kysten i Nord-Norge, vil jeg anbefale Riksveg 17 mellom Bodø og Namsos og ikke E6. En del ferger, det er så, men mye mer interessant å se, syns undertegnede, som har kjørt både Rv. 17 og E6, og som tar sikte på å repetere opplevelsen i sommer.

Toppen