• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Reperations ersättning

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
har vi en chans att få tbx kostnaden för framhjulslagret när skadan inträffade innan det gått 3 månader sedan jag köpte husbilen ?
Eller är jag ute och cyklar nu? Lagret skar när vi åkte till Nordnorge det inträffade 12 Juli och vi köpte husbilen i slutet på April finns det möjligheter för oss att få tillbaka verkstads kostnaden av försäljaren, fick det tipset idag då jag inte haft en tanke på det.

Mvh Pelle 570

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: Reperations ersättning

Inget med automatik , men i köpekontraktet så bör det stå vilka garantier som finns.

Privatköp brukar vara = 0 minuter , på firma allt från 0 till år av garanti.

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Garantin borde framgå av köpehandlingarna , annars ställ frågan till handlaren! I värsta fall så får du nej!

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Vi hade 6 månader på våran så det är väl bara kontakta säljaren vad som har skett och när .
Kan du även visa kvitton där summa, datum och ev. miltal står angivet så bör det ju inte vara några problem såvida dom inte säger att alla garantier skall repareras av "oss" .

Men då får man ju säga att det var en nödreparation och att ni inte vågade köra längre .

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Ja, det handlar nog mest om goodwill om företaget betalar nu.
Även om skadan kanske skulle ha ersatts enligt garantivillkoren så har de säkert krav på att man skall kontakta dem innan man sätter igång att reparera ute på stan. Och det är ju rimligt.

Kanske kan de ersätta dig för reservdelskostnaden. Den kostnaden hade de haft även om du reparerat hos dem. Ett trevligt samtal utan "krav" tror jag på...

Toppen