• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Generell fråga Reparera backkamera?

Olof och Sigrid

HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
9226
Medlemskap
2025
MIn backkamera är trådbunden, får ström genom hängsäkring under instrumentpanelen och är alltid inkopplad. Haft den i 8 år men nu problem. Problemet är att den bara fungerar ibland. Visar "No signal", överexponerad bild (men kan ana en bild bakom den ljusa bilden), fungerar bra tidvis, startar när den vill men oftast inte när jag vill. Jag har kollat alla kabelkontakter och alla inställningar på menyn. Min fråga: om jag öppnar skärmnen för att felsöka går det att mäta kallödning eller annat fel? Vad kan det vara för fel? Och kan man mäta signalen från backkameran in till skärmen? Enda hjälpmedlet jag har är ett rätt bra universalinstrument. Alltså: försöka reparera själv eller köpa nytt? IMG_20240526_195557247_HDR.jpgIMG_20240603_131052401_HDR.jpgIMG_20240607_082007654.jpg

Olof och Sigrid

HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
9226
Medlemskap
2025
Toppen