• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Renovering av fuktskada i bodel

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Chassiefabrikat: Peugeot
Årsmodell Chassie: 1989 o Tidigare
Husbilsfabrikat: Pilote
Årsmodell Husbil: 1989 o Tidigare
Ämnesområde: Ospecificerat
Hej alla,
jag köpte min gamla husbil en Peugeot J5 från 1985 med grav fuktskada runt taklucka samt höger bakre vägg.
Har nu rivit ut allt i bodelen för att byte skadat virke mm samt öka isoleringen med 50 % i väggarna från 20 mm till 30 mm och det blir med Ecoprim.

Är någon intresserad av att följa denna renovering som senare också kommer att omfatta byte till turbomotor och servostyrning och som kanske tar ett år eller så.
Söker just nu efter en bra planhyvel och riktig såg ( någon i klubben som har och vill sälja????) mm resten av verktyg mm finns redan

Isåfall om intresse finns så kommer jag att lägga ut en länk som uppdateras med jämna mellanrum och omfattar arbetsgång kostnader foton etc.
Hälsn Bror

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
bror.axelson skrev:
....... Isåfall om intresse finns så kommer jag att lägga ut en länk som uppdateras med jämna mellanrum och omfattar arbetsgång kostnader foton etc.
Hälsn Bror

Gör gärna det! Det är säkert många som är intresserade av att följa ditt arbete.

F

F.d. 17034

Guest
Hej Bror !
Hur går det med din renovering samt byte av motor ? Min egen bil
ligger i träda än så länge , arbetet tar all min energi just nu .
Händer mycket i Volvo- Renault svären , mycket stökigt o rörigt .
Hoppas komma igång efter årsskiftet . Har igentligen inga stora saker
att fixa för att kunna nyttja bilen . Det jag saknar är mest effekt i
motorn . Jag bor inte så långt ifrån dig (Bålsta) om du behöver
hjälp kan jag ställa upp med det jag kan . Min mailadress dagtid är
bo.lindberg@brabil.se eller telefon 0708-237650 . Vore intressant att
följa din renovering .
Mvh
Bosse Lindberg:santa-3-icon:

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Hej Snigeln.
Din husbil är ju ny i förhållande till min........
Beträffande min renovering så har den börjat med att jag rivit ut allt och har nu ett tomt skal!!!. Ganska ruttet och nu blir det storjobb. Har köpt Ecoprim och regelvirke. ökar isoleringen från 20 mm till 3o mm. Byter också värmesystem från luft till vattenburet.
Skall försöka lära mig hur man lägger ut en länk här på forumet----tips mottages tacksamt Har skrivit lite varje dag som jag jobbat med bilen och har massor med foton.

Nu händer nog inget mera före 7 jan, skall vänta på tomten och se vad han eventuellt kan ha med sig som kan vara till användning framöver.
Återkommer när jag fixat länk och helgerna är över.

God Jul och Gott Nytt År till alla
hälsningar Bror

:santa-2-icon:

Toppen