Sv: Renoverar äldre hembygge
Bra att ha en Bror som läser. Klart att du har rätt. Att jag tänkte i plåt beror på min önskan att kunna skruva dit och bort hela modulen. Den bör göras i flera mindre avdelningar för att vinylen skall kunna värmas på snyggt. Vet inte hur jag skall få till dolda skruvar.
Skall besöka Williams båtvarv i Motala igen. Jag köpte glasfiberprylarna där 1995 då jag inredde husbilen. Det handlade om att få en mjuk övergång mellan kaross och dörren till bostadsdelen. Jag använde ett material som vid första anblicken ser ut som skumgummi men är av fast konsistens. Är otroligt lätt att såga, slipa och skära i. Kan formas precis som man vill. Lite skulpturjobb. Då man är nöjd med formen penslar man på tvåkomponentplast och bakar in glasfibern.
Tänkte mig att den här modulen skulle gå nästan från golvet och upp en bit över gamla brädan.
Det svåraste blir antagligen att få dit vinylen snyggt och klura ut fästanordningar som inte syns men som gör det möjligt att demontera. Måste ha tillgång till båda bildskärmarna innan jag börjar. Skärmarna skall också fästas på ett sätt i modulen så att man kan ta ut dem vid behov. GPS:en kanske måste flyttas till datorn för uppdatering?
Nu när det här är satt på pränt låter det verkligen svårt. Behöver nog all uppmuntran och goda råd jag kan få både från Bror och andra likasinnade.
Om det är nåt jag inte kan så beror det på att jag inte har lärt mig det ännu.