• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rengörning fast toatank

Lennart Eriksson

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Laxå
HBK-Nr
1411
Medlemskap
2024
Är det någon som har råd om rengörning av fast toatank. Mitt problem är att diod visning av innehåll inte fungerar helt bra, skalan hoppar från 30% till 70%. Det fungerar så men vore ju bra att kanske få tanken skjöld. Använder Thetford toatank cliner och backspolar i bland men det kanske finns något bättre sätt.
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Har inte tanken en öppningsbart lock? vi har haft två husbilar med fast tank, dom har lock för att rengöra. bara skölja så gott det går sedan på med en plast handske rengöra tank elektroder brukar vara två eller tre elektroder. dom blir igensatta.
 

Lennart Eriksson

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Laxå
HBK-Nr
1411
Medlemskap
2024
Har inte tanken en öppningsbart lock? vi har haft två husbilar med fast tank, dom har lock för att rengöra. bara skölja så gott det går sedan på med en plast handske rengöra tank elektroder brukar vara två eller tre elektroder. dom blir igensatta.
Tyvärr inte, men på min förra fanns sådana både för grå och svart vatten. Vilket fungerade bra, i denna bil finns bara möjlighet till bakspolning av tankarna.
 
Toppen