IngelaLeif
HBK Medlem
Jag får inte bort en ”gul/beige” beläggning på botten, tabletter hjälper inte att hålla borta den. Bikarbonat och ättika hjälpte delvis i våras men nu är det rätt mycket. Tips?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Xinix Freebact-20 kanske hjälper.Jag får inte bort en ”gul/beige” beläggning på botten, tabletter hjälper inte att hålla borta den. Bikarbonat och ättika hjälpte delvis i våras men nu är det rätt mycket. Tips?
Jag får inte bort en ”gul/beige” beläggning på botten, tabletter hjälper inte att hålla borta den. Bikarbonat och ättika hjälpte delvis i våras men nu är det rätt mycket. Tips?
Alltid kommunalt men på många ställen, väldigt olika hårdhet på vattnen.
Kanske bra att spola ur en extra gång, Ogräsättika är väldigt irriterande på huden och obehaglig att andas in så gärna handskar och täckande kläder och håll näsan och munnen åt sidan när du häller ner denNån som vet.. funkar det lika bra med ogräsättika? Eller måste man spola flera gånger? Vanlig ättikssprit är ju förhållandevis dyr jämfört med en 5 l dunk ogräsättika.
Bikarbonat är inte särskilt effektivt på att lösa upp kalk. Båda är basiska.Varför inte bikarbonat?