• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rengöring av markisen

F

F.d. 23258

Guest
Vad använder man för rengöring av markisen
Jag har fått mycket fågelspill som jag inte få bort med borste och diskmedel
Tacksam för tips på medel

/Ro:)ger

Jag tror det kan vara frömjöl som dragits in i kasetten och
ger gula svårborttagliga fläckar

/Roger igen
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 1256

Guest
Sv: Rengöring av markisen

Vilket svar :(. Bra reklam för denna klubb. Kan ju vara så att man just hittat denna sida och inte hunnit bli medlem :wideeyed:. Hittade själv hit i fedags och har inte blivit blivit reg som medlem ännu, men jag fick ändå svar på undringar jag har. MVH Stefan;)
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Rengöring av markisen

Det finns speciellt kapellrengörningsmedel och impregnering också på båttillbehörsfirmor.
Det tog bort fågelskit på kapellet på vår segelbåt.
//W
 

Bjösse

HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Gävle
HBK-Nr
3330
Medlemskap
2024
Sv: Rengöring av markisen

Hej, Jag brukar använda husvagnstvätt "Globex" spraya lite concentrerat o tvätta med en borste, brukar ta bort det mesta. mvh. Björn
 
F

F.d. 50036

Guest
Sv: Rengöring av markisen

Medlet REN FRITID av Sveska Tält är kanon. Jag brukar köpa på ELMIA mässan vet inte annars var det säljs.

Ren Fritid: Slut med svarta ränder

Är kanon till allt på husbilen, sitter skiten extra hårt ta bara lite koncentrerat på en svamp, låt verka en minut och vips så är det rent. Jag har även problem med mina händer när det gäller olika medel men Ren Fritid är det inga problem.

Tvättade min markis för två dagar sedan så jag vet att det funkar!

Mvh Torbjörn
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Rengöring av markisen

Inte så lätt att komma åt för att rengöra markisens ovansida oavsett rengöringsmedel.
Är det möjligt att lossa spännarmarna på en Omnistormarkis för att kunna rengöra markisen hängande lodrätt utmed bodelssidan???
Roadglider
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Rengöring av markisen

Spennarmene er sterkt fjærbelastet og ville hindre markisen i å henge ned om du løsner ytterst. Det er mulig å demontere armene, men de må justeres inn på plass igjen. Selv senker jeg fronten på markisen slik at jeg kommer til med en lang mopp og skyller etterpå med slange. En helt normal gulvmopp med teleskopisk stang er suveren til vask av husbil og markise.
 

sven-A

HBK Medlem
Inlägg
166
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
8259
Medlemskap
2024
Sv: Rengöring av markisen

Jag vevade ut hela markisen och spryade på naturavfettning och lät det suga en stund. Tog sedan en mjuk borste med skaft och sullade runt en stund. Spolade sedan av den med högtryck. Stående på HB-taket gick det utmärkt, frun vevade in markisen vartefter jag spolade. Vevade ut den helt då jag var färdig så den fick torka.
Den blev som ny.
Innan såg jag inte ens att det fanns ett mönster invävt i markisen. Men ta det lugnt med högtrycket så du inte trycker hål i markisen om den är gammal.
sve
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Rengöring av markisen

Hej m39713;376823!
Bli medlem så är där någon som svarar!!
MVH.

Det var det dummaste svar jag sett här på forumet. Jag var först intresserad i HBK under en tid innan jag blev medlem. Fick ändå alltid snabba vänliga och kloka svar vilket gjorde att jag sen blev medlem. Själv svarar jag på alla frågor jag kan svaret på utan att kolla om personen som frågar är medlem eller ej.
Ha det gott m39713;376823
MVH Gunilla
 
Toppen