• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Renault eller Fiat stolar.

D

Deleted member 11118

Guest
Har halvintregerad husbil.

Den första var Fiat och deras stolar var helt suveräna, bilen var en Elnagh i bodelen.

Nu har vi en Adria Matrix Suprem 2012, denna nya är Renault och stolarna är sämre, svårare snurra runt inte lika sköna att sitta i, men bodelen är helt suverän för oss, så man får ta plus och minus.

Men varför ska det vara så svårt bygga stolar som är lätta och snurra runt för Renault.

Kanske fler som upplever samma problem vilket inte är så stort, för oftast sitter vi utanför bilen.

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Renault eller Fiat stolar.

Hej, jag har Renault och det är årsmodell 07. Jag tycker att mina stolar är mycket behagliga att sitta i, dock med begränsning att man inte vinklar ryggstödet för långt bakåt . Om man ligg/sitter i stolen så får iallafall jag en tröttande belastning på baksidan låren.
När det gäller att vrida stolarna så är mitt enda problem att vänsterstolen är lite "trögare" att vrida runt, än högerstolen. Jag är i stort nöjd med mina stolar.

B

Bengt & Gunni

Guest

Hej!Vi har en bil med Renaultstolar 07 .Det sämsta är att dom är omständiga att svänga runt.Måste höjas så att underedet går fritt.Jag har byggt om stolarna så att dom kan svängas runt direkt.Finns beskrivet i inredningstips 12/6 2009.

Mvh Bengt

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026

Hej!Vi har en bil med Renaultstolar 07 .Det sämsta är att dom är omständiga att svänga runt.Måste höjas så att underedet går fritt.Jag har byggt om stolarna så att dom kan svängas runt direkt.Finns beskrivet i inredningstips 12/6 2009.

Mvh Bengt

Mina stolar kan svängas runt utan att höjas, , men på förarsidan måste vänster armstöd vara i nedfällt läge för att passera ratten.:):)

Toppen