• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Renault´s garantisedel

Hjulnissarna

HBK Medlem
Inlägg
390
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2024
Har någon av er köpt en Adriatik med Renaultchassi de senaste åren?
Vi köpte en ny husbil i mars -08 och fick vid leveransen bl a en litet gult häfte från Renault med Renault garantier (med husbilsbilder på framsidan, gjord för nordiska marknaden). Viker man upp häftets förstasida skall man där klistra in en garantisedel. Den har vi aldrig erhållit - vare sig från återförsäljare, generalagent eller tillverkare - trots MÅNGA förfrågningar...
Läser man sedan i svenska delen av häftet skall man kontakta "Kundservice i chassiplattans ursprungsland" (sid.37 i mitt häfte) för att kunna utnyttja bl a Renault Assistance (dvs den kostnadsfria bärgningsservice som bl a Falck vill sälja). Min fråga är: Har någon Adria/Renault-ägare fått en sådan garantisedel så att ni kan registrera assistansförsäkringen utan kostnad i 3 år? Och vad menas med "chassiplattans ursprungsland"? Chassiet är väl antagligen tillverkat i Frankrike, påbyggnaden gjord i Slovenien, bilen importerad av Adria Sverige och bilen såld till mig av återförsäljaren i Sverige. Ingen tycks ha någon koll av hur garantiåtagandet skall vara.
HELP!
/Boo
 
F

F.d. 4380

Guest
Sv: Renault´s garantisedel

Vilket svar ger återförsäljaren er, på er fråga varför ni inte får något besked ??
Kontakta konsumentvägledningen i eran kommun hur ni skall gå vidare, om ni ej får något bra svar !!

Britt O Roger
 
F

F.d. 25057

Guest
Sv: Renault´s garantisedel

Hej, jag köpte en Izola 690 sp aug.- 07 m Renaultchassi 2,5 147hk. ,det fanns ingen servicebok med,kontaktade då Upplandsmotor i Uppsala dom skulle ha betalt för en. (460kr. jag köpte ingen) Talade senare m en kille på verkstaden, han sa det var vanligt att det fattades,men dom hade några liggande så jag fick en gratis, han tyckte som jag det ska ingå i en ny bil. Det lilla gula häftet du skriver om har inte jag fått.
Guy
 

Gubben

FD HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
14765
Medlemskap
2023
Sv: Renault´s garantisedel

Har själv en Renault -08. Med tyskt påbygge ,fick med vi köpet bla.ett häfte som kallas Garantie-und serviceheft deutschland, på sid 2 finns identifizierung des farhzeugs, med ifyllda uppgifter från tyskland samt från svenska återförsäljaren med det viktiga leverans datumet bla. sitter även ett klistermärke på allra sista sidan med i sak samma uppgifter som på sid.2 som behövs för att identifiera fordonet. Fahrgestell-Nummer (VIN). Tel.nr. till Renault Assistance finns även med i detta häfte tel. nr. är till tyskland så påbyggnads landet verkar vara i det här sammanhanget ursprungslandet ( Det följde inte med ngt.löst märke vid mitt köp heller så det lär nog räcka med uppgifterna som finns ifyllda i garantiboken):mcride:
 
Senast ändrad:
Toppen