• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Renault´s framvagn !!

F

F.d. 50069

Guest
Hej på er!
Jag får dra igång en ny tråd om Renaulten framvagn för jag hittar inte tillbaka till den "rätta"!
För att göra det hela så enkelt det går så startar jag från början.

Jag var och besiktade våran husbil (Renault/Knaus 650ti -07 med 2000 mil på mätaren), resultaten blev ombesiktning på yttre nedre spindelleder!
SKIT också, men så kom jag ihåg ett inlägg om att Renault tar på sig detta som Goodwill.

Sedan började turerna och tjafset! Till slut så ringde jag till Renault Sveriges kundtjänst och fick prata med någon icke teknisk kunnig person men som istället förstod att taskig reklam på denna hemsida är inget att sträva efter!:rolleyes::rolleyes:

Så jag fick lämna bilen till Volvo i Linköping för fri rep, frid och fröjd tills det ringde en verkmästare och förklarade att min framvagn var perfekt och inte behövdes åtgärdas!
VA tusan nu då! Verkmästaren hade till och med åkt till bilprovningen i Linköping och där gick besiktningsmännen på samma linje som Volvo´s åsikter att min bil var felfri:confused:, så Volvo släckte tvåan och bilen var klar!

Så jag for in till Linköping och pratade både med Verkmästaren och eftermarknadschefen (tror att det är rätt titel)
Vad händer nästa år då när garantin är ute och en ny ombesiktning förmodligen blir fallet ?
På den frågan fick jag till svar att allt är dokumenterat och ersättningsfrågan löser vi då sade ovan nämnde chef och tog min hand i vittnens närvaro!

Sedan for jag raka vägen hem till Mjölby och där var det avtalat med besiktningsgubbarna att kolla framvagnen igen!
Där konstaterade de att framvagnen visst har ett glapp som i deras ögon absolut inte är relevant till 2000 sommarmil på fina vägar, fast de erkände att spindellederna borde kanske ha kunnat passera utan ombesiktning första gången! Fast en felbedömning kan ju alla göra och detta erkände de utan omsvep!

På detta sätt så har problemet förpassats in i en garantilös framtid där jag kanske (om inte ord hålles) får stå för hela kalaset!:mad:

Anders
PS, nu finns det inga namn på personerna i denna "akt", men allt är dokumenterat vid ev. framtida behov!
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen