• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Remskiva generator

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Efter många justeringar av spänning & rembyten av utan att kunnat konstatera orsaken har jag igår åter igen utfört detta hos Lastvagnscenter i Uddevalla & fått reda på att orsaken är utsliten remskiva. Förklaringen är att remskivan som är gjord av pressad plåt mattas ut & vidgas så att remmen går i botten & slirar / slits snabbt ut. Nu till mitt problem enligt Bosch hemsida finns inte denna remskiva lös utan det är ny generator som gäller. Ny generator är ett väldigt avlägset alternativ då min nuvarade är nyrenoverad. Jag hoppas få tag på en ny remskiva problemet är att inte veta var man kan få tag på en sådan.
Bilen är en Ducato 2,5TD -91 & generatorn är av märket Bosch & på 55A
Någon som vet?

Bennie

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Remskiva generator

Jankro

Jag tackar så mycket för länken. Remskivan är beställd & jag får den på måndag. Priset är 299:- inkl. frakt som är billigt jämfört med en ny generator. En sak som är bra är att den är gjuten & svarvad i mått vilket gör den så gott som outslitlig, alltså ingen pressad plåtskit. Det känns skönt att problemet går mot en lösning, än en gång TACK.

Bennie:)

Toppen