• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri Remis mörkläggningsgardin

Kennena

HBK Medlem
Inlägg
59
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
34752
Medlemskap
2024
jag har som många andra Remis mörkläggningsgardiner i våran husbil. Nu har den ena till våran sidodörr gått sönder i knäleden och jag hittar ingen återförsäljare i Sverige som jag kan köpa eller som säljer dessa delar. Man kan köpa en hel gardin av det facila priset 4-5000 kr känns inte intressant. Har hittar delar på tyska sidor men dom levererar bara i Tyskland. är det någon som möjligen har något tips om var man hittar delar så mottages tips gladeligen.
 

Kennena

HBK Medlem
Inlägg
59
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
34752
Medlemskap
2024
tack för alla bra tips från er. Men döm om min förvåning att jag lyckades få tag på de delar jag behövde på min lokala tillbehörs firma
Husvagnsvensson i Lidköping. jag gick in där på vinst och förlust. Det fanns inte i deras sortiment men killen i kassan fixade det med hjälp av verkstan. Det tackar man för. Men nu har jag många bra tips på återförsäljare som jag säkerligen kan komma att använda framöver.
 

hjonzon

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3240
Medlemskap
2024
jag har som många andra Remis mörkläggningsgardiner i våran husbil. Nu har den ena till våran sidodörr gått sönder i knäleden och jag hittar ingen återförsäljare i Sverige som jag kan köpa eller som säljer dessa delar. Man kan köpa en hel gardin av det facila priset 4-5000 kr känns inte intressant. Har hittar delar på tyska sidor men dom levererar bara i Tyskland. är det någon som möjligen har något tips om var man hittar delar så mottages tips gladeligen.
Hej
Köpte precis en ny till höger sida dörr på skrota husvagnen i sjövik innan Alingsås.... dom säljer nya reservdelar till Remis...bilen en fiat ducato x250 2011... pris 2600kr och en hundring drygt på frakten.... hämtades på hemköp ..... försökte mig på innan stt byta endast knäleden. Men där har man gjort ett könslag för att låsa knäleden...så då började aluminiumprofilen bli ge sig.....
 

hjonzon

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3240
Medlemskap
2024
Hej
Köpte precis en ny till höger sida dörr på skrota husvagnen i sjövik innan Alingsås.... dom säljer nya reservdelar till Remis...bilen en fiat ducato x250 2011... pris 2600kr och en hundring drygt på frakten.... hämtades på hemköp ..... försökte mig på innan stt byta endast knäleden. Men där har man gjort ett könslag för att låsa knäleden...så då började aluminiumprofilen bli ge sig.....
 

Kennena

HBK Medlem
Inlägg
59
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
34752
Medlemskap
2024
Hej
Köpte precis en ny till höger sida dörr på skrota husvagnen i sjövik innan Alingsås.... dom säljer nya reservdelar till Remis...bilen en fiat ducato x250 2011... pris 2600kr och en hundring drygt på frakten.... hämtades på hemköp ..... försökte mig på innan stt byta endast knäleden. Men där har man gjort ett könslag för att låsa knäleden...så då började aluminiumprofilen bli ge sig.....
Jag bytte knäleden idag och det tog väl i runda slänga 15-20min. Jag borrade uppifrån och rakt ner i plastdelen med ett litet borr som satt i den nedre delen lite försiktigt så att den gick i flera bitar sedan kunde jag pilla upp de lösa delarna och trycka dit den nya. verkar funka. eftersom det var ganska trögt att trycka ner den nya plastdel så räknar jag med att det sitter tillräckligt fast.
 
Toppen