• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rekord i nedskräpning !!!

F

F.d. 25270

Guest
Nu har våra internationella campinggäster slagit läger på Steningebadets parkering i Märsta, Sigtuna kommun. Bilden för säkerhets skull tagen genom bilfönstret. Jag lovar att de campare som ändå såg mig med kameran verkade inte alls särskilt glada.
DSCN0893.jpg
Klicka på bild för förstoring

Mvh
Harry Hymer :msn_photo:

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Rekord i nedskräpning !!!

Ja det är förskräckligt hur man kan bete sig. Vi såg samma sak på en fin rastplats utmed E4 mot Jönköping i höstas. En plats där vi brukar stanna och ta en fika men denna gång vågade vi inte stanna. Dom hade belägrat hela rastplatsen och skräpat ner överallt. Mitt i allt skräp satt deras små (många) barn och lekte.
MVH Gunila

F

F.d. 55451

Guest

Tror att jag förstår problemet och parallellt med vårt samhälle - campare.
Jag är inte säker på alla andra drar paralleller.
I Danmark är det sällsynt - om det finns för bilar / husvagnar / husbilar.
Der är fördelen av olagligt med fricamping.

Senast redigerad av en moderator:

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Varför inte bara ringa och fråga våran poliskår om det är lagligt att göra på detta viset för skulle man som "svensson" skräa ner så dom ser det eller köra 5km/h för fort blir det böter direkt .

Inte politiskt korrekt , diskriminering!!!!

F

F.d. 53012

Guest

Irlänska gästarbetare vad jag kan se på den fina Hobbyvagnen med gula skyltar så dom är inte likvärdiga med oss i denna klubb. Avhysning av ordningsmakten vid sådana tillfällen. Och dom Transitbussar stämmer också in på nationaliteten. Fri rörlighet inom EU och ömsesidig respekt.....
Framför den lilla husvagnen Torfiadon ligger en ringvält och längst åt vänster står en Bobcat så det är nog asfaltsläggning som gäller. Konstigt att inte vår eminenta ordningsvakt ingriper men dom är väl på närmsta 70 sträcka och jagar pinnar, för att fylla upp bonusmålen som deras ledning har satt upp.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25036

Guest

Hej!! Jag håller med Bengt Åke. Läste häromdagen att VÅRAN poliskår inte syns ute
bland folket mer än 1% av sin tjänstgöringstid. Det är inte säkert de vet vad som
har hänt.
Trevlig sommar

Toppen