Västkustcamparen
HBK Medlem
Bensinbolagen håller på att plocka bort sina rekommenderade- och listpriser från sina hemsidor. (OK-Q8 har redan gjort detta)
Bolagen har ju "fått på pälsen" från konkurrensverket för att de samarbetar och åsidosätter konkurrensen. Det är Circle K som har haft "ledartröjan" enl. Konkurrensverket. OK-Q8, Preem och St1 (sannolikt även de övriga bolagen) har sedan hakat på.
Enl. Preems hemsida:
Här finns konkurrensverket beslut:
"Beslutet att godta åtaganden från Circle K Sverige AB, OK-Q8 AB och Preem AB förenas, med stöd av 6 kap. 1 § tredje stycket KL, med vite om 100 miljoner kronor för respektive part vardera vid bristande efterlevande av respektive åtagande. "
Frågan jag ställer mig är hur det blir med våra ÅFA-priser framöver
Bolagen har ju "fått på pälsen" från konkurrensverket för att de samarbetar och åsidosätter konkurrensen. Det är Circle K som har haft "ledartröjan" enl. Konkurrensverket. OK-Q8, Preem och St1 (sannolikt även de övriga bolagen) har sedan hakat på.
Enl. Preems hemsida:
"Rekommenderade drivmedelspriser tas bort från preem.se 2025
Med anledning av myndighetsbeslut kommer Preem i slutet på januari 2025 inte längre publicera rekommenderade drivmedelspriser på hemsidan."Dagens bensinpris och dieselpris
De allra senaste priserna på diesel, bensin, HVO100 och Etanol på Preems stationer! Se våra aktuella bensin- och dieselpriser här!
www.preem.se
Här finns konkurrensverket beslut:
"Beslutet att godta åtaganden från Circle K Sverige AB, OK-Q8 AB och Preem AB förenas, med stöd av 6 kap. 1 § tredje stycket KL, med vite om 100 miljoner kronor för respektive part vardera vid bristande efterlevande av respektive åtagande. "
Frågan jag ställer mig är hur det blir med våra ÅFA-priser framöver
Senast ändrad: