• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Regler på detta forum

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Regler på detta forum

Krister, folk er forskjellige og har forskjellig tolleranse for kritikk. Om du og jeg er tykkhudet og godtar en god del er det andre som er svært følsomme. Vi bør alle tenke litt over dette før vi skriver noe som kan oppfattes som personlig.

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Enig med dig Krister. Jag är också mycket på facebook. Där är miljoner användare o det finns inga moderatorer. O där är det nema problema.

F

F.d. 55451

Guest

Krister :) vår lilla fight kom ut ur mina negativa erfarenheter.
Jag tror att vi fick en bra dialog, och du visade god förståelse (tack Krister) - vi kom på'.

Tyvärr finns det också fanatiska med en produkt, som personficerer sig med produkten, och som inte tål negativt om produkten utan att känna personligen angrep och går till motangrepp.
Fanatism är förmodligen en av de värsta - även orsakar mer krig än materiella girighet.

Bara respekt för HBK forumet måste höjas så att fler vågar skriva.
I annat fall blir det en papperskorg utan värden - absolut inte en guldgruva.
------------------------
Krister :) vores lille fight er kommet ud af mine negative oplevelser.
Jeg tror vi fik en god dialog og du viste god forståelse (tak Krister) - vi kom videre.
Desværre findes der også fanatikere med et produkt, som personficerer sig med produktet,og som ikke tåler negativt om produktet uden at de føler sig personligt angrebet og går til modangreb.
Fanatismen er nok noget af det værste - også skyld i flere krige end materiel begærlighed.
Blot at respekten for HBK forum skal højnes så flere tør vove at skrive.
Ellers bliver det en skraldespand uden værdier - slet ikke en guldgrube.

Senast redigerad av en moderator:

framsidan

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023

Enig med dig Krister. Jag är också mycket på facebook. Där är miljoner användare o det finns inga moderatorer. O där är det nema problema.

Och all mobbing på facebook? Tycker du verkligen att det är inga problem? När t.o.m. människor tar livet av sig.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

På Facebok har varje användare ansvar för vilka "vänner" man väljer och vilken information man vill dela och med vilka personer. Det är inte riktigt jämförbart. Jag har funnits på Facebook länge och tycker det är oerhört välfungerande med tanke på hur stort det är.

Den här tråden är nyttig och visar hur viktigt det är att vi verkligen vårdar varandra här på HBK. Inte minst såna som jag, (...och Knut :)), som kanske är lite mer tjockskalliga än genomsnittet, ska tänka sig för!

Jag har ibland delat ut smockor, men det har faktiskt aldrig varit min egentliga avsikt, utan det sker när jag vill vara tydlig med mitt budskap. Sån tydlighet ska man vara lite försiktig med..., för det kan bevisligen bli smockor.

Jag tycker bra om alla skribenter. Det finns, ärligt talat, inte någon jag hyser negativa tankar om. Sedan delar jag absolut inte alla åsikter! :)

Krister N

F

F.d. 10329

Guest

Desværre findes der også fanatikere med et produkt, som personficerer sig med produktet,og som ikke tåler negativt om produktet uden at de føler sig personligt angrebet og går til modangreb.

Om man ger sig in i en debatt får man faktiskt tåla att få kritik, särskilt om ens egna åsikter är svepande och dåligt underbyggda.

Som man bäddar får man ligga!

F

F.d. 55451

Guest

Hvad har det med personlig kritik at gøre - er du et produkt eller en person :confused:

F

F.d. 55451

Guest

Det er squ træls hvis man erfarer at en telefon virker dårligt med egen opsætning af min datters telefon, telefonopringninger fra andre og afprøvning af modtagelse etc. får at vide her i HBK at:
"- är detta också något som du gripit i luften?"- "Du är en mästare på att skapa rykten via hörsägen!"
"Prova själv någon gång och skaffa dig egen erfarenhet!"

Jeg vil ikke kommentere udtalelserne og lader dem være anonyme,
men jeg finder dem stærkt personligt angribende.

Er det måske blot en sproglig misforståelse ?
Må man så gerne skrive sådan i HBK , selv om vi taler om et materielt produkt :confused:

I så fald går det vist bedst at jeg ikke skriver mere i dette forum.
Sproget gør i så fald for stor en forskel for mig.
-------------------------------------------------
Det är squ tröttsamt om du upplever en telefon är dålig med egen inställning av min dotters telefon, telefonsamtal från andra, och test av mottagningen etc får höra här i HBK att:
"- är detta också något som du gripit i luften?"- "Du är en mästare på att skapa rykten via hörsägen!"
"Prova själv någon gång och skaffa dig egen erfarenhet!"

Jag kommer inte kommentera de åsikter och låter dem vara anonyma,
men jag finner dem mycket personligt kränkande.

Är det kanske bara ett språkligt missförstånd :confused:
Kan man skriva sådant personligt i HBK trots att vi talar om en produkt?

I detta fall går det några bästa som jag inte vil skriva mer i detta forum.
Språket gör i detta fall för mycket av en skillnad för mig.

Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Bredo, Skal vi konkludere med at menigheten til enkelte produsenter klarer aldri å se feil på produktene fra denne produsenten.

Personlig har jeg for lenge siden gått over til å ignorere bastante påstander om at "du bruker ikke ikke xXxx så du kan ikke uttale deg om dette feilfrie produktet".

Knut som menig medlem!

Toppen