• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Registreringsbesiktning-vikt.

lejoh

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022
Hej, har "kluddrat" i forumet några ggr. som intresserad, men kommer nu med en fråga som ny medlem! :)

Undrar om det är någon som har erfarenhet av hur vägningen, vid registreringsbesiktningen på bilprovningen, går till efter beg. import.
Jag tänker givetvis på tjänstevikten, väger de rakt av?, hur beräknar de hur mycket vätska som är i tankarna? Hur ser de på tyngre eftermonterade prylar, har de uppgifter om tjänstevikten för nya likvärdiga bilar utan utrustning och tar hänsyn till detta i beräkningen?

/Leif

F

F.d. 52911

Guest
Sv: Registreringsbesiktning-vikt.

Hej, har "kluddrat" i forumet några ggr. som intresserad, men kommer nu med en fråga som ny medlem! :)

Undrar om det är någon som har erfarenhet av hur vägningen, vid registreringsbesiktningen på bilprovningen, går till efter beg. import.
Jag tänker givetvis på tjänstevikten, väger de rakt av?, hur beräknar de hur mycket vätska som är i tankarna? Hur ser de på tyngre eftermonterade prylar, har de uppgifter om tjänstevikten för nya likvärdiga bilar utan utrustning och tar hänsyn till detta i beräkningen?

/Leif

Du bara tar in på närmaste våg,tömmer bilen av alla lösa saker innan och
sen frågar våggubben om du har reservhjul med och hur mycket diesel i tanken.Sen får du en vågsädel att lämna till bilprovningen men tjänstevikten diktar de fram på Vägverket alt. Transprtstyrelsen sen.
Så gick det till för mig i alla fall.
Hälsningar
PaulKaj

lejoh

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022
Sv: Registreringsbesiktning-vikt.

.../ tömmer bilen av alla lösa saker innan /...
Hälsningar
PaulKaj

Hade du monterad utrustning som du inte plockade bort, och i så fall undrar jag hur tjänstevikten på en beg. importerad bil är i förhållande till "Svensksålda" bilar.

/Leif

Senast ändrad:
Toppen