• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Registrerad ägare

F

F.d. 30092

Guest
Hej!
Jag undrar hur det är när man kör en HB ute i Europa och tex frun är registrerad ägare men är hemma? Vad är det som gäller?
Ska åka ner till München på mässa där till veckan, åker från Umeå på lördag hemma igen på Torsdag, frun ska inte med, ej intresserad av traktorer o grävare:)
Christer:mh3:

Senast redigerad av en moderator:
J

Jarn

Guest
Sv: Registrerad ägare

I Italien vet jag att man måste ha intyg från registrerad ägare att man får köra där.
Hade en bekant som fick stora problem med en firmabil. Gällde en vanlig pb, men är säkert samma för pb2.

Micke & Lillian

HBK Medlem
Kommun
Eda
HBK-Nr
81
Medlemskap
2025

Skaffar du ett grön kort från försäkringsbolaget så säger du till vem eller vilka som ska
köra så skriver dom in namnen på kortet, då är det inga problem.

F

F.d. 30092

Guest

Det har gått genom mina öron att det är något sådant som gäller. När jag körde buss under tio år till Italien så hade man inget papper på att man ägde bussen.
Bäst kanske att skriva en fullmakt att man har rätt att köra HBn?
Christer

F

F.d. 30092

Guest

Skaffar du ett grön kort från försäkringsbolaget så säger du till vem eller vilka som ska
köra så skriver dom in namnen på kortet, då är det inga problem.

Var på Försäkringsbolaget och frågade om grönt kort, man behöver inte det idag utan det gäller bara för resa till länder som Albanien, Bosnien-Hercegovina, Iran, Israel, Makedonien, Marocko, Moldavien, Montenegro, Ryssland, Tunisien, Turkiet, Ukraina och Vitryssland.
Christer

Micke & Lillian

HBK Medlem
Kommun
Eda
HBK-Nr
81
Medlemskap
2025

Var på Försäkringsbolaget och frågade om grönt kort, man behöver inte det idag utan det gäller bara för resa till länder som Albanien, Bosnien-Hercegovina, Iran, Israel, Makedonien, Marocko, Moldavien, Montenegro, Ryssland, Tunisien, Turkiet, Ukraina och Vitryssland.
Christer

Nej man behöver ej att ha grönt kort, men kan vara bra att
ha när man träffar poliser som ej fölger med när det kommer
nya regler. Jag tar alltid med grönt kort för att vara säker.

d

Toppen